به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شهرام محمدی عصر دوشنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت تأمین آب در بخش شرب و زراعی در سد سبلان مشگین‌شهر اظهار کرد: از امروز و به ظرفیت ۱۰ متر مکعب در ثانیه آب سد سبلان در رودخانه «قره‌سو» رهاسازی می‌شود تا کشاورزان و روستاییان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شهرام محمدی عصر دوشنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت تأمین آب در بخش شرب و زراعی در سد سبلان مشگین‌شهر اظهار کرد: از امروز و به ظرفیت ۱۰ متر مکعب در ثانیه آب سد سبلان در رودخانه «قره‌سو» رهاسازی می‌شود تا کشاورزان و روستاییان بتوانند از این آب بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: در مجموع در فصل تابستان پنج میلیون متر مکعب آب برای ۱۷ روستا تأمین می‌شود تا از طریق کانال ۳۸ کیلومتری آب رهاسازی شده به دست روستاییان و کشاورزان برسد.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر گفت: در فصل تابستان به دلیل نیاز اهالی این روستاها به آب شرب و کشاورزی این اقدام با هماهنگی آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی انجام شده و امیدواریم به شکل بهینه و درست مورد استفاده قرار گیرد.

محمدی ضرورت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز آب در بخش‌های مختلف زراعی و باغی را یادآور شد و افزود: با همکاری آبفای شهرستان سعی خواهیم کرد تا جلوی برداشت‌های غیرمجاز به ویژه برداشت آب از پشت کنتور و دیگر انشعابات غیرمجاز را گرفته و زمینه تأمین آب شرب پایدار را فراهم کنیم.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر اضافه کرد: امیدواریم با این اقدامات و همراهی روستاییان گذر از فصل گرم سال را بدون مشکلات قطعی آب و یا کمبود آب شرب سپری کرده و زمینه پایداری این منابع آبی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر