به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر دوشنبه در مراسم شب میلاد آخرین فرستاده حق در اردبیل اظهار کرد: نبی مکرم اسلام جامعیت رحمت و نور الهی را برای امت اسلامی به ارمغان آورده و امروز به برکت همین نعمات است که امت اسلامی در عزت و عظمت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر دوشنبه در مراسم شب میلاد آخرین فرستاده حق در اردبیل اظهار کرد: نبی مکرم اسلام جامعیت رحمت و نور الهی را برای امت اسلامی به ارمغان آورده و امروز به برکت همین نعمات است که امت اسلامی در عزت و عظمت واقعی زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال به خاطر نبی اکرم تمام شایستگی‌ها و فضیلت‌ها را به امت اسلامی داده و ضرورت دارد این ظرفیت بی‌نظیر مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل گفت: قبل از بعثت نبی اکرم (ص) جامعه انسانی غرق در هواهای نفسانی و شیطانی بود که بعد از ظهور آن حضرت به برکت دین اسلام و نزول قرآن آخرین فرستاده حق توانست جهان بشریت را با نور علم و دانش روشنایی بخشیده و زمینه حرکت تحولی را فراهم کند.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: امروز در کنار جشن میلاد پیامبر اکرم (ص)، ما با میلاد نواده او امام جعفر صادق (ع) به عنوان بنیان‌گذار فقه شیعی و جعفری روبه رو هستیم که در حقیقت ائمه اطهار نیز راه و مسلک پیامبر (ص) را تکمیل و آنها را به نقطه اوج رساندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بشریت امروز مدیون مجاهدت نبی مکرم اسلام است که توانست با الگوهای شایسته رفتاری، اخلاقی، حکمت، علم و دانش خود زمینه و بستر پیشرفت جوامع انسانی را فراهم کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل اضافه کرد: همه ما باید قدردان نعمت نبوت و امامت باشیم که در یک چرخه کامل توانسته‌اند برای بشریت ارمغان معرفت و عشق حقیقی را بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم برنامه‌های مولودی‌خوانی، شعرخوانی و دیگر آئین‌های جشن برگزار و ایام ولادت خجسته نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه گرامی داشته شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر