صادق محرم‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: انجمن ام. اس در سال ۹۶ در اردبیل راه‌اندازی شده و در حال حاضر در درمانگاه بیمارستان سبلان تأمین اجتماعی مستقر است. وی با اشاره به اینکه دفتر مرکزی انجمن ام. اس در استان اردبیل دو شعبه در شهرستان‌ها دارد، تصریح کرد: این […]

صادق محرم‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: انجمن ام. اس در سال ۹۶ در اردبیل راه‌اندازی شده و در حال حاضر در درمانگاه بیمارستان سبلان تأمین اجتماعی مستقر است.

وی با اشاره به اینکه دفتر مرکزی انجمن ام. اس در استان اردبیل دو شعبه در شهرستان‌ها دارد، تصریح کرد: این ۲ شعبه در شهرستان مشگین‌شهر و خلخال فعال هستند.

رئیس انجمن ام. اس استان اردبیل گفت: در شهرستان مشگین‌شهر درمانگاه فرهنگیان و در شهرستان خلخال نیز در بیمارستان امام این شهرستان انجمن ام. اس مستقر است.

محرم‌زاده با بیان اینکه با مراجعه یک نفر بیمار خانم ۴۳ ساله در روز جاری به انجمن با وضعیت نامطلوب، تعداد این بیماران در استان اردبیل به یک‌هزار نفر رسید، افزود: از تعداد یک‌هزار بیمار مبتلا به ام. اس در اردبیل ۲۷۶ نفر آقا و ۷۲۴ نفر خانم هستند که دو سوم بیماران را تشکیل می‌دهند.

وی میانگین سنی بیماران ام. اس را بین ۳۵ تا ۳۹ ساله اعلام کرد و ادامه داد: اکثر بیماران در سن جوانی مبتلا می‌شوند که بسیار تأسف‌آور است.

محرم‌زاده تعداد بیماران شهر اردبیل را ۶۵۹ نفر اعلام کرد و گفت: به ترتیب شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال بعد از اردبیل دارای بیشترین بیمار مبتلا به ام. اس هستند و به همین دلیل مجبور به استقرار شعبه انجمن در این ۲ شهرستان شدیم.

وی اصلی‌ترین وظیفه انجمن ام. اس در استان اردبیل را وظیفه درمانی و پشتیبانی بیماران دانست و خاطر نشان کرد: تسهیل‌گری خدمات درمانی و مراقبتی برای بیماران از سوی انجمن و دانشگاه علوم پزشکی در رأس فعالیت‌های این انجمن قرار دارد.

محرم‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هدف انجمن تسهیل و تجمیع خدمات به بیماران ام. اس در اردبیل است و در همین راستا خدمات مناسب و گسترده‌ای از سوی دانشگاه برای بیماران ارائه می‌شود.

وی استان اردبیل را یکی از استان‌های ساعی و برتر در خدمات‌رسانی به بیماران ام. اس معرفی کرد و افزود: در اردبیل تمام خدمات درمانی اعم از ام. آر. آی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و… رایگان است و تمامی امکانات از طریق انجمن و به صورت تجمیع شده برای بیماران ارائه می‌شود.

محرم‌زاده بیان کرد: بیماری ام. اس در بین تمامی بیماران خاص استان رتبه اول را دارد.

وی همچنین اظهار کرد: دریافت ویتامین D برای بیماران، خدمات چشم پزشکی، سونوگرافی، تست‌های قلب، بیماری‌های زنان و زایمان و… از طرف پزشکان خیر حمایت شده و با تخفیفات ۳۰ تا ۵۰ درصدی به بیماران ام. اس ارائه خدمات می‌کنند.

محرم‌زاده تصریح کرد: برخلاف جوسازی‌های رسانه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های مجازی بیماری ام. اس مترادف با ناتوانی و زمین‌گیری مطلق بیمار نیست بلکه اگر این بیماری زودتر تشخیص داده شود درمان آن نیز آسان و به سهولت انجام می‌شود.

وی گفت: از یک‌هزار بیمار مبتلا به ام. اس در اردبیل، تنها ۴۲ بیمار زمین‌گیر بوده و نیاز به مراقبت‌های خاص دارند که تقریباً ۴ درصد بیماران را شامل می‌شود که مقدار بسیار ناچیزی است.

رئیس انجمن ام. اس استان اردبیل هزینه نگهداری این بیماران را بسیار گزاف اعلام کرد و افزود: هزینه‌های تأمین ایزی‌لایف، افزایش قیمت سوند و زیرانداز، هزینه‌های مراقبتی و… این بیماران برای خانواده‌ها بسیار سنگین است که در این زمینه دست یاری به سوی خیرین دراز می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع