حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از روز گذشته به صورت رسمی میزبانی اردبیل از رویداد ۲۰۲۳ در قالب برگزاری برنامه‌های متنوع آغاز شده تا در سال میلادی جاری اردبیل از فرصت پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بتواند در جذب گردشگر و سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کند. وی تصریح […]

حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از روز گذشته به صورت رسمی میزبانی اردبیل از رویداد ۲۰۲۳ در قالب برگزاری برنامه‌های متنوع آغاز شده تا در سال میلادی جاری اردبیل از فرصت پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بتواند در جذب گردشگر و سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کند.

وی تصریح کرد: سفرای کشورهای عضو اکو که شامل ۱۰ کشور هستند، وارد اردبیل شدند و در کنار آنها سفرا و رایزنان اقتصادی صربستان، بلغارستان، چین و روسیه نیز در اردبیل حاضر شده تا ظرفیت‌های استان اردبیل را در حوزه‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی مورد ارزیابی و سنجش قرار داده و نسبت به اعزام هیئت‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بعد از برنامه افتتاحیه، نشست اقتصادی مستقیم با رایزنان اقتصادی و سفرای کشورهای عضو اکو در اردبیل برگزار می‌شود تا در حوزه‌های مختلف تجاری، صنعتی، معدنی، ‌ گردشگری، کشاورزی و خدمات توانمندی‌های استان اردبیل در ابعاد مختلف به این میهمانان معرفی شود.

محمدی ادیب افزود:‌ در کنار برنامه‌های فشرده‌ای که در دو روز تدارک دیده شده، سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای عضو اکو و برخی دیگر از کشورها از قابلیت‌های طبیعی، تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل بازدید کرده و با حضور در جشنواره کوچ عشایر بیشتر با این رویداد آشنا خواهند شد.

وی اظهار کرد: این میهمانان همچنین با حضور در کشت و صنعت مغان و پارس سعی خواهند کرد تا از این مجموعه تولیدی و اقتصادی بازدید کرده تا بیشتر با توانمندی‌های این بنگاه اقتصادی عظیم در شمال استان اردبیل آشنایی پیدا کنند.

محمدی ادیب حضور ۲۶ فعال رسانه‌ای خارجی را در این رویداد فرصتی استثنایی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا در ابعاد مختلف در سال ۲۰۲۳ استان اردبیل را بیش از گذشته به فعالان حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: قرار شده در کنار سفیر چین، دبیر اول، رایزنان اقتصادی و دیگر کارشناسان چین نیز در یک هیئت عالی ‌رتبه به استان سفر کنند تا در قالب این رویداد بتوان رایزنی‌های اقتصادی را برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار