به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، این روزنامه انگلیسی افزود: افزایش قیمت های کالاهای ضروری مانند مواد خوراکی و مسکن، رای دهندگان آمریکایی را نگران کرده است. نتایج تازه ترین نتایج نظرسنجی فایننشال تایمز که به طور مشترک با موسسه راس دانشگاه میشیگان انجام شد ضمن تایید این موضوع نشن می‌دهد: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، این روزنامه انگلیسی افزود: افزایش قیمت های کالاهای ضروری مانند مواد خوراکی و مسکن، رای دهندگان آمریکایی را نگران کرده است.

نتایج تازه ترین نتایج نظرسنجی فایننشال تایمز که به طور مشترک با موسسه راس دانشگاه میشیگان انجام شد ضمن تایید این موضوع نشن می‌دهد: این نگرانی رای دهندگان آمریکایی در حالیست که بایدن تلاش می کنند آنها را متقاعد کند که وضعیت اقتصادی شان بهتر از زمانی است که وی به عنوان رئیس جمهوری روی کار آمد.

این نظرسنجی که در بازه زمانی ۲۹ فوریه تا چهارم مارس (۱۴-۱۰ اسفند) انجام شد نشان داد که تعداد زیادی از پاسخ دهندگان همچنان عملکرد اقتصادی بایدن را قبول ندارند. این نتایج در حالی بدست آمده که رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته مدعی شد که «عملکرد اقتصادی او مایه حسادت جهان است».

فایننشال تایمز نوشت: بایدن می تواند به آمار رسمی اشاره کند که نشان می دهد سال گذشته رشد اقتصادی آمریکا سریع تر از همه رقبای اصلی این کشور بوده است، اما افزایش هزینه های معاش از زمان روی کار آمدن وی در ژانویه ۲۰۲۱، باعث شد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی بیان کنند که به دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین و رقیب انتخاباتی بایدن از حزب جمهوریخواه در انتخابات آینده، اعتماد بیشتری در مدیریت اقتصادی آمریکا دارند.

با این حال، نتایج این نظرسنجی همچنین این احتمال را افزایش می‌دهد که حملات بایدن به شرکت‌ها بر سر افزایش قیمت‌ ها، و همچنین تلاش‌هایش برای مقابله با هزینه‌های بالای مسکن، می‌تواند به تغییر این روند تا قبل از انتخابات نوامبر کمک کند.

آمریکایی‌ها چه چیزی را در افزایش قیمت ها مقصر می دانند؟
فایننشال تایمز افزود: نظرسنجی ها در ماه مارس نشان داد که افزایش مداوم قیمت های نان و برنج در دوره نخست ریاست جمهوری بایدن، بیشترین نگرانی را برای مردم آمریکا ایجاد کرده است و بیشترین خطر را برای آسیب رساندن به این سیاستمدار در پای صندوق های رای دارد.

با وجود کاهش فشار قیمت ها در ماه های اخیر، پاسخ دهندگان همچنان می گویند تورم مهم ترین دغدغه اقتصادی در تصمیم گیری آنها برای شرکت در انتخابات است.

بر اساس این گزارش، اکثریت بزرگی از رای دهندگان (۶۷ درصد) تورم را در فهرست اولویت های خود قرار دادند که از ماه ژانویه تغییری نکرده است.

به نوشته فایننشال تایمز، خبر خوب برای کاخ سفید این است که رای دهندگان به طور فزاینده ای، کسب و کارها را مسئول بالا بودن قیمت ها می دانند.

۶۳ درصد از رای دهندگان در نظرسنجی ماه مارس گفتند که شرکت های بزرگ از تورم استفاده می کنند تا از مشتریان خود هزینه بیشتری دریافت کنند. این رقم در نوامبر ۵۴ درصد بود. اما نسبتی که سیاست های دموکرات ها را مقصر می دانند روی رقم ۳۸ درصد ثابت بوده است.

لحن بایدن در سخنرانی اخیر نشان می دهد که تیم بایدن به خوبی آگاه است که رای دهندگان به شکل فزاینده ای به سود هنگفت شرکت ها در دوران پس از همه گیری کرونا توجه دارند.

فایننشال تایمز در ادامه به مشکل افزایش قیمت مسکن در آمریکا اشاره کرد و نوشت: افزایش هزینه های جهانی وام باعث کاهش قیمت های مسکن از نیوزلند تا سوئد شده است، اما در آمریکا چنین وضعیتی وجود ندارد و قیمت ها از زمان روی کار آمدن بایدن ۳۰ درصد افزایش یافته است. کرایه ها نیز افزایش یافته است.

نظرسنجی ماه مارس فایننشال تایمز و موسسه “راس” نشان داد هزینه های مسکن، دومین نگرانی اقتصادی رای دهندگان آمریکایی بعد از تورم است و ۳۰ درصد از آنها افزایش قیمت مسکن را یکی از بزرگترین نگرانی خود عنوان کردند.

همچتین یک سوم رای دهندگان هزینه های ودیعه مسکن را بزرگترین عامل فشار مالی عنوان کردند و آن را در رتبه پنجم چالش‌های خود بعد از مواد غذایی، لوازم خانگی، گاز، آب و برق قرار دادند.

درباره کمک آمریکا به اوکراین در نظرسنجی ماه نوامبر ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که این درگیری هزینه بالایی برای آمریکا داشته است. در نظرسنجی ماه مارس ۴۶ درصد این دیدگاه را تایید کردند. ۳۵ درصد از هواداران ترامپ این نظر را داشتند.

این نتایج نشان داد که تعداد پاسخ دهندگانی که فکر می کنند رژیم اسرائیل کمک بیش از حدی از آمریکا دریافت می کند به ۴۳ درصد افزایش یافت. در سه ماه قبل ۴۰ درصد از رای دهندگان حامی ترامپ چنین دیدگاهی را مطرح کردند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار