معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بر اثر بارش شدید برف در ۲ روز گذشته، راه بیش از ۵۳۶ روستای استان اردبیل مسدود شد که با تلاش راهداران ۸۰ درصد این راه‌های مواصلاتی بازگشایی شده است.

علی صبحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بر اثر بارش شدید برف در ۲ روز گذشته، راه بیش از ۵۳۶ روستای استان اردبیل مسدود شد که با تلاش راهداران ۸۰ درصد این راه‌های مواصلاتی بازگشایی شده است.

وی تصریح کرد: تنها راه ۱۰۰ روستا همچنان مسدود است که عمدتاً در شهرهای نیر و خلخال قرار دارند که علت مسدود بودن آنها کولاک شدید و شرایط جوی نامناسب است که امکان بازگشایی را نداده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: فردا با تلاش راهداران سعی خواهیم کرد تا ظهر راه این روستاهای کوهستانی را باز کنیم تا امکان تردد برای روستاییان فراهم آید.

صبحی افزود: با توجه به کولاکی بودن راه‌های مواصلاتی در نیر و خلخال از رانندگان در گذر از این مناطق انتظار می‌رود خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند تا مشکلی در تردد آنها به وجود نیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش بر این است تا در کنار بازگشایی راه‌های روستایی و کوهستانی همچنان عملیات نگهداری از این راه‌ها و نمک‌پاشی و برف‌روبی ادامه پیدا کند تا بار دیگر شاهد مسدود شدن این مسیرها نباشیم.

صبحی اضافه کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز است و به غیر از راه ۱۰۰ روستا، در سایر مناطق استان راه تردد روستاییان نیز بازگشایی شده و امکان ترددی ایمن فراهم آمده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: از اولین ساعات بارش برف همکاران ما در ۲۲ راهدارخانه با تجهیزات و امکانات زمستانی سعی دارند تا مسیرهای متعدد به ویژه کوهستانی را باز کنند که این امر در ۴۸ ساعت گذشته به خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/