اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به مختصات راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: به دلیل آنکه طول مسیر راه آهن اردبیل – میانه محدوده استان اردبیل را شامل می‌شود و اهالی جنوب و شمال استان از مزایای این خط ریلی بهره‌مند خواهند شد به همین دلیل بهترین مسیر […]

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به مختصات راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: به دلیل آنکه طول مسیر راه آهن اردبیل – میانه محدوده استان اردبیل را شامل می‌شود و اهالی جنوب و شمال استان از مزایای این خط ریلی بهره‌مند خواهند شد به همین دلیل بهترین مسیر برای راه آهن اردبیل انتخاب شده تا حمل بار و مسافر به شکل ارزان، ایمن و مناسب از طریق این خط ریلی انجام شود.

وی تصریح کرد: هر چند سختی مسیر را در احداث این پروژه مهم و زیربنایی شاهد بودیم اما عمده حفاری‌ها و لاینینگ تونل‌ها به طول ۲۴ کیلومتر انجام شده و تنها یک‌هزار و ۲۰۰ متر حفاری باقی مانده که پیمانکاران به سرعت مراحل اجرایی آن را انجام می‌دهند.

استاندار اردبیل گفت: طول پل‌های راه آهن اردبیل – میانه پنج کیلومتر است و بزرگترین پل به نام سارای در مرحله اتمام است و تا دو سه ماه آینده همه پل‌های این مسیر ریلی به اتمام خواهد رسید.

بهنام‌جو در مورد پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران و تزریق اعتبار مناسب برای این پروژه افزود: در ماه‌های اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق دولت به این پروژه اختصاص یافت و یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است تا این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی ضرورت تأمین ۱۲ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار تن سیمان را از طریق کارخانه‌های استانی و خارج از استان یادآور شد و خاطر نشان کرد: در همه جبهه‌ها و قطعات پیمانکاران با تلاش مضاعف سعی دارند تا راه آهن اردبیل – میانه به اتمام برسد که ۹۰ درصد عملیات زیرسازی و ۶۵ درصد عملیات روسازی انجام شده است.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قرار شد از دو جبهه از سمت میانه به اردبیل و اردبیل به سمت میانه ریل‌گذاری و روند اجرای پروژه انجام شود که به میزان کافی ریل از طریق راه آهن خریداری و در اختیار پروژه قرار گرفته است.

احداث راه آهن اردبیل – پارس آباد سال آینده آغاز می‌شود

وی بیان کرد: از سال آینده نیز راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد که شرکت همیاری مطالعات آن را به انجام رسانده، آغاز خواهد شد تا با اتصال به پارس‌آباد و بارانداز ریلی شاهد صادرات مناسب محصولات تولیدی در استان باشیم.

بهنام‌جو در مورد آخرین وضعیت بارانداز ریلی نیز ادامه داد: در کشور ما تمام مراحل و صدور مجوزها برای راه‌اندازی این بارانداز انجام شده و مسئولان کشور آذربایجان به صورت نهایی نسبت به تأیید این پروژه اقدام می‌کنند تا به سرعت احداث این بارانداز ریلی را نیز شاهد باشیم.

استاندار اردبیل همچنین به امضا و مبادله تفاهمنامه تأمین اعتبار محور اردبیل – سرچم با مشارکت بانک عامل اشاره کرد و گفت: مدیرعامل یکی از بانک‌های عامل قول مساعد داده تا در مدت ۲ سال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار را برای تکمیل محور اردبیل – سرچم و ارتقا آن به بزرگراه پرداخت کند که از طریق سازمان برنامه و بودجه ضمانت بازپرداخت آن انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع