سید حامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پروژه راه آهن اردبیل پروژه مهم و اساسی برای استان است که در بحث اقتصادی نیز می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و تأثیرگذار در تحولات حوزه های مختلف باشد. وی تصریح کرد: این پروژه جز مطالبات ۱۸ ساله مردم استان است […]

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پروژه راه آهن اردبیل پروژه مهم و اساسی برای استان است که در بحث اقتصادی نیز می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و تأثیرگذار در تحولات حوزه های مختلف باشد.

وی تصریح کرد: این پروژه جز مطالبات ۱۸ ساله مردم استان است که بالاخره تا پایان امسال به نتیجه رسیده و شاهد بهره برداری از این خط ریلی خواهیم بود تا اردبیل بعد از سال ها انتظار به شبکه ریلی کشور بپیوندد.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد و اوراق برای پرداخت مطالبات پیمانکاران

استاندار اردبیل گفت: برای تأمین منابع مورد نیاز و اجرای پروژه در گلوگاه های اصلی و سخت تأمین اعتبار در دولت سیزدهم انجام شده و تمام گلوگاه ها و نقاط اصلی پروژه به غیر از مسیرهای محدود، کار به سرانجام رسیده است.

عاملی افزود: تنها ۵۰۰ متر لاینینگ تونل و ۶۰۰ متر گالری باقی مانده و از ۱۷۵ کیلومتر مسیر راه آهن، ۱۳۵ کیلومتر آن عملیات ریل گذاری به اتمام رسیده است.

وی به مراحل پایانی راه آهن اردبیل و رسیدن این پروژه به ایستگاه نهایی خبر داد و خاطرنشان کرد: با تاکید رییس جمهور منابع مورد نیاز برای این پروژه تزریق می شود تا اواخر امسال با حضور رییس جمهور این پروژه عظیم ریلی به بهره برداری برسد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هفته گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد و اوراق برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و تسریع در اجرای این پروژه اختصاص یافت و با سفر وزیر راه و شهرسازی قرار شد تا منابع مورد نیاز به سرعت تأمین شود.

وی بیان کرد: با تزریق ۶ هزار تن ریل، مشکلی از بابت تأمین ریل نخواهیم داشت و کارخانه ذوب آهن اصفهان با کیفیت این امر را انجام داده است.

امیدواریم کلنگ احداث راه آهن اردبیل – پارس آباد نیز در سفر رییس جمهور به زمین زده شود

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: با جمع بندی این پروژه امیدواریم کلنگ احداث راه آهن اردبیل – پارس آباد نیز در سفر رییس جمهور به زمین زده شود تا اتصال این خط ریلی را به جمهوری آذربایجان و سپس روسیه شاهد باشیم.

عاملی تصریح کرد: ماده ۲۳ راه آهن اردبیل به پارس آباد اخذ شده و با مجوزهای صادر شده و ردیف ملی معین احداث این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: امسال در اسناد توسعه ریلی کشور راه آهن اردبیل – پارس آباد جز چهار محور توسعه کشور به ثبت رسیده و قطعا گام های جدی برای اجرا شدن این پروژه برداشته می شود.

عاملی افزود: ۳۵ کیلومتر از مسیر اجرایی این پروژه در مرحله تکمیل مطالعات است و انتظار می رود در بحث ترانزیتی و حمل و نقل از ظرفیت این خط ریلی استفاده شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار