به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سرهنگ سیفی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از این مرکز آموزشی در گرمی اظهار کرد: با تقاضای اهالی و پیگیری مسئولان این شهرستان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تا مرکز آموزشی را در این شهرستان مرزی راه‌اندازی و دایر کند. وی مرز ۹۳ کیلومتری گرمی را با کشور […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سرهنگ سیفی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از این مرکز آموزشی در گرمی اظهار کرد: با تقاضای اهالی و پیگیری مسئولان این شهرستان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تا مرکز آموزشی را در این شهرستان مرزی راه‌اندازی و دایر کند.

وی مرز ۹۳ کیلومتری گرمی را با کشور همسایه جمهوری آذربایجان، مرز امن همراه با مراقبت تیزبینانه مرزبانان توصیف کرد و گفت: با راه‌اندازی مرکز آموزش مرزبانی در این شهرستان امکان توسعه و تقویت فعالیت‌ها در این بخش فراهم آمده و علاوه بر آموزش‌های نظامی، سربازان در این مرکز آموزش‌های عقیدتی و فرهنگی نیز می‌بینند.

جانشین مرزبانی استان اردبیل تصریح کرد: در هر دوره آموزشی ۱۰۰ نفر به مدت ۲ ماه در این مرکز تحت آموزش مرزبانی قرار می‌گیرند تا بعد از کسب مهارت و توان بالا در مرز ایران با جمهوری آذربایجان بتوانند خدمت کنند.

سیفی افزود: تلاش ما بر این است تا سربازان زیر دیپلم و دیپلم را در این مرکز پذیرش کنیم که البته در گام نخست علاوه بر سربازان عادی، ۴ نفر پزشک نیز در این مرکز آموزش لازم را پشت سر می‌گذارند.

وی اهمیت مرزبانی و مرزداری از حریم جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و خاطر نشان کرد: کشور ما امروز تحت تهاجم استکبار جهانی است ولی با هوشیاری و مراقبت نیروهای مسلح از لحاظ امنیت مرزی به ویژه در استان اردبیل شرایط مطلوب و بی‌نظیری را داریم.

جانشین مرزبانی استان اردبیل اضافه کرد: نیروهای مرزبانی این استان در کنار هوشیاری و مراقبت لازم، در کلاس‌های عقیدتی، فرهنگی و آموزشی نیز حاضر شده و سعی می‌کنند با مهارت‌های جدید مرزبانی نیز آشنا شوند.

انتهای پیام/

منبع