به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به وقت محلی در ادامه رایزنی های فشرده دیپلماتیک خود در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در محل نمایندگی این کشور (اردن) در نیویورک […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به وقت محلی در ادامه رایزنی های فشرده دیپلماتیک خود در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در محل نمایندگی این کشور (اردن) در نیویورک دیدار و گفت وگو کرد.

وزیرامور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار خوب قبلی انجام شده در اردن با پادشاه این کشور با حضور اقای الصفدی و نیز همکاری‌های خوب دو کشور در زمینه‌های مختلف، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقا روابط و افزایش همکاری‌ها میان دو کشور اظهار داشت و افزود با توجه به‌ امکانات و ظرفیت‌های موجود، فرصتهای زیادی برای همکاری دوجانبه و منطقه ای داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به فضای مثبت منطقه‌ای و روند روابط ایران و کشورهای عربی و اسلامی منطقه، روابط ایران و اردن نیز همسو با این روند و در راستای منافع دو ملت ارتقا یابد.

امیرعبداللهیان از تلاش‌های خوب اردن در موضوع تولیت اماکن مقدسه اسلامی و مسیحی در فلسطین حمایت و از مواضع حمایتی اردن در حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف تشکر کرد.
همچنین سلام رئیس جمهور کشورمان به پادشاه اردن را از طریق وزیر خارجه این کشور ابلاغ کرد.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و ابراز تشکر از دیدگاه‌های خوب مطرح شده توسط وزیر امور خارجه کشورمان گفت، ما خواستار روابط خوب و برادرانه میان دو کشور و گشایش صفحه جدیدی در روابط با ایران هستیم.

وی افزود ما چالشهای مشترک زیادی در منطقه داریم که عبور از آنها جز با همکاری ما با یکدیگر میسر نیست و باید تلاش کنیم که روابط میان دو کشور، منعکس کننده روابط تاریخی برادرانه دو ملت باشد.

وزیر خارجه اردن سلام پادشاه کشورش خطاب به رئیس جمهور کشورمان را ابلاغ کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار