به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسین شریعتمداری عصر چهارشنبه در همایش پیشگامان رهایی ۲ و در پاسخ به سوالات دانشجویان در گرامیداشت روز بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: مشکلات اقتصادی دولت فراوان و در عین حال متعدد است ولی عزم دولت بر گره‌گشایی از این مشکلات، […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسین شریعتمداری عصر چهارشنبه در همایش پیشگامان رهایی ۲ و در پاسخ به سوالات دانشجویان در گرامیداشت روز بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: مشکلات اقتصادی دولت فراوان و در عین حال متعدد است ولی عزم دولت بر گره‌گشایی از این مشکلات، آسایش و آسودگی مردم است.

وی با بیان اینکه هر چند برخی‌ها عادت دارند که تابلو عوض کرده و به جای پاسخگو بودن، خود منتقد باشند، تصریح کرد: دولت سیزدهم در حالی مسئولیت را بر عهده گرفت که در دولت گذشته ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ۴۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق قرضه به این دولت منتقل شد که کار سخت و دشواری بود.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان گفت: هر ماه دولت ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت می‌کند و این فشار همه‌جانبه است و باید به این دولت فرصت داد تا توانمندی خود را به خوبی نشان دهد.

شریعتمداری افزود: هر چند از وضعیت مطلوب و رسیدن به آن فاصله داریم اما انتظار می‌رود دولت سیزدهم فکری به حال مستضعفان بکند تا این اقشار از تنگنای اقتصادی بیرون بیایند.

وی از مستضعفان به عنوان ولی نعمتان انقلاب یاد کرد و ادامه داد: واقعاً دولت پر کاری روی کار آمده و برخلاف دولت‌های گذشته با احساس درد و گرفتاری مردم، رئیس جمهور و وزرا تلاش می‌کنند تا شبانه‌روزی گره از مشکلات و نارسایی‌ها باز کنند.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دستاوردهای نظام اسلامی در این ۴۴ سال بی‌نظیر بوده و ضرورت دارد تا این دستاوردها به آگاهی و اطلاع مردم رسیده تا دلگرمی بیشتری را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: برخی‌ها مدعی هستند که در زمان شاه نیز رشوه، مواد مخدر و اختلاس وجود داشته و الان نیز وجود دارد که باید به آنها گفت که تفاوت عمده در این است که فساد اقتصادی، رشوه و مواد مخدر در گذشته مشکل مردم بوده و مشکل نظام نبوده ولی در حال حاضر این مشکل هم از سوی مردم و هم نظام احساس می‌شود و در کنار مردم رئیس جمهور نیز تلاش می‌کند تا این گرفتاری‌ها و نارسایی‌ها را رفع کند.

رابطه با عربستان تابع حفظ منافع کشور است

مدیر مسؤول روزنامه کیهان به موضوع رابطه ایران با عربستان اشاره کرد و ادامه داد: زمانی سران عربستان با ماجراجویی سعی داشتند تا در مسائل ایران دخالت کرده و اغتشاشات سال گذشته را نیز به نوعی محرک باشند در حالی که در یک سال اخیر این اظهارنظرها و دیدگاه‌ها تغییر پیدا کرده و در بسیاری از موارد رویه‌ها اصلاح شده است.

شریعتمداری بیان کرد: هر چند سران عربستان هنوز از خر شیطان پایین نیامدند ولی به برخی از خواسته‌ها تن داده و منافع هر ۲ کشور مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس روابط در حال تقویت است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در این روابط نه تنها از اصول خود دست نکشیده بلکه سعی کرده تا دیدگاه‌های خود را نیز مطرح کند که در همین ماجرای غزه جمهوری اسلامی ایران مخالف نظر عربستان بوده است.

شریعتمداری با بیان اینکه به هیچ وجه در این سال‌ها بازجو نبوده بلکه بیشترین حضور را در دادگاه‌ها داشته است، تصریح کرد: هر چند بازجو نبوده‌ام ولی علاقه‌مند بودم تا در کارنامه اعمال خودم ثواب این کار نیز ثبت و ضبط شود.

وی علت وارد نشدن جمهوری اسلامی ایران را به جنگ غزه یادآور شد و گفت: این سوال را باید طور دیگری مطرح کرد چرا که ما نه تنها از غزه خارج نشده‌ایم بلکه به اذعان سران رژیم صهیونیستی ما در غزه حضور داریم و محرک اصلی در این شرایط برای جبهه مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین جمهوری اسلامی ایران است.

شریعتمداری افزود: در این پیچ تاریخی ما به وظیفه تاریخی خود در قبال مردم غزه عمل کرده و حمایت‌های همه‌جانبه را از آنها انجام می‌دهیم و به اذعان نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران امروز برای آنها به یک مانع جدی تبدیل شده و اجازه نمی‌دهد تا سران رژیم صهیونیستی در منطقه نفس بکشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ماجرای برجام نه تنها لغو تحریم‌ها رخ نداد بلکه تحریم‌ها ۲ برابر شدت یافت و آنهایی که دم از برجام و دفاع از آن می‌زدند باید امروز در برابر این ملت شرمنده باشند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان اضافه کرد: خود طرفداران برجام اذعان می‌کنند که ما دیگر نباید در برابر رفتار ظالمانه آمریکا التماس کنیم بلکه باید با قدرت وارد شده و آنها را به عقب‌نشینی وادار کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر