به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصلاندوز با تبریک فرارسیدن عید نوروز و سال نو اظهار کرد: واژه عید از ریشه عود به معنی بازگشت و تکرار است قید مهمی که در این واژه نهفته شده این است که عید عید نمی‌شود […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصلاندوز با تبریک فرارسیدن عید نوروز و سال نو اظهار کرد: واژه عید از ریشه عود به معنی بازگشت و تکرار است قید مهمی که در این واژه نهفته شده این است که عید عید نمی‌شود مگر اینکه برای همیشه و هر چند وقت یک بار تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه عید برطرف شدن مشکلات و تنگناهای ملت است، خاطرنشان کرد: از این جهت به روزهایی که مشکلات از ملتی برطرف می‌شود و بازگشت به پیروزی‌ها و راحتی‌ها نخستین می‌کند عید گفته می‌شود.

امام جمعه اصلاندوز ادامه داد: اگر به روزهای خاصی مثل عید فطر یا نوروز عید اطلاق می‌شود به این دلیل است که شرایط و حالات انسان یا طبیعت در آن روزها دچار تغییر و تحول شده و به شرایط دیگری بازگشت می‌کند.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه نو شدن انسان مهم‌تر از نو شدن طبیعت است، گفت: حکمت اینکه نوروز از دو کلمه نو و روز تشکیل شده است به مفهوم روز نو بر نخستین روز سال شمسی تعلق می‌گیرد نو شدن انسان است اینکه آدمی همپای نو شدن طبیعت و جایگزینی فصل سبز به جای فصل سرد خود و جامعه را به دگرگونی و تحول کشانده و با بهره مندی از معارف ثقلین در مسیر بهاری شدن دل و احسن حالی برود.

وی با اشاره به تقارن زمانی ایام ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز تصریح کرد: قرارگیری در آستانه ماه مبارک رمضان را گرامی می‌داریم خداوند را شاکریم که یک سال دیگر به ما این توفیق را می‌دهد که بتوانیم در عبودیت و بندگی پروردگار متعال کوشا باشیم و از همه متمولان شهرستان اصلاندوز دعوت می‌کنم که در این مناسبت‌های فرخنده دستگیری از مستضعفین را فراموش نکرده و این مهم را در اولویت خویش قرار دهند.

خطیب جمعه اصلاندوز با تاکید بر اینکه غایت روز رسیدن به گوهر تقواست، افزود: مهمترین عمل در ماه مبارک رمضان ترک گناه است و روایت است که اگر گناهان کم باشد ثواب‌تان هم کم باشد عیب نمی‌کند آن ثواب شما را به جایی می‌رساند بنابراین بر همه ما واجب است که ترک گناهان در همه ابعاد و توجه به واجبات را بیش از پیش در این ماه مورد توجه قرار دهیم و از فرصت‌های این ماه معظم به خوبی استفاده کنیم.

جعفرزاده با اشاره به توافق اخیر ایران و عربستان خاطرنشان کرد: توافق ایران و عربستان با وساطت چین حادثه مهم سیاسی بود که در روزهای اخیر اتفاق افتاد.

وی اظهار کرد: هر سه کشور چین، ایران و عربستان به نوعی به این توافق نیاز دارند و هر کدام با نگاه به منافع ملی خود به این توافق ورود کردند، بدون تردید این رویداد یک توافق مهم و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت فعلی است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز اضافه کرد: ما این توافق را محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی می‌دانیم.

جعفرزاده بیان کرد: در طول ماه‌های آینده و با مراقبت دولت باید تعهدات عربستان راستی آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی شود.

وی گفت: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط بهره رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان است که اکنون پس از شکست در آشوب سازی ها و خشونت‌های بی رحمانه خود رؤیای آشفته شأن تبدیل به کابوس شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر