به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از المعلومه، «ریاض الوحیلی» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق امروز سه شنبه سخنانی را در خصوص روند تشکیل دولت آتی این کشور مطرح کرد. بر اساس این گزارش، کارشناس مسائل سیاسی عراق تصریح کرد: دولت اکثریتی که ائتلاف سه گانه از آن سخن می‌گوید، بدون حضور […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از المعلومه، «ریاض الوحیلی» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق امروز سه شنبه سخنانی را در خصوص روند تشکیل دولت آتی این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناس مسائل سیاسی عراق تصریح کرد: دولت اکثریتی که ائتلاف سه گانه از آن سخن می‌گوید، بدون حضور هادی العامری و نوری المالکی دوامی نخواهد داشت. تشکیل چنین دولتی امکانپذیر نیست.

این شخصیت عراقی در ادامه با اشاره به بن سیاسی و عدم توافق احزاب و گروه‌های سیاسی برای انتخاب رئیس جمهور آتی نیز افزود: انتخاب رئیس جمهور به رأی ۲۲۰ نماینده نیاز دارد و این تعداد بدون جلب موافقت هیئت هماهنگی محقق نمی‌شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دلایل زیادی وجود دارد که مانع از تشکیل دولت اکثریت می‌شود که از همه مهم‌تر، سردرگمی بزرگ در اتحاد سه‌جانبه است که تحت تأثیر مسائل خارجی است. ازجمله دیگر دلایل، عدم احترام حزب دموکرات کردستان به تصمیمات دادگاه فدرال و حضور سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان است.

انتهای پیام/

منبع