به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، باشگاه اسرای فلسطین از شهادت «خضر عدنان»، زندانی فلسطینی پس از اعتصاب غذای ۸۷ روزه خبر داد. باشگاه اسرای فلسطینی با اعلام این خبر تأسف بار، رژیم اشغالگر اسرائیل را به ترور شیخ خضر عدنان با برنامه‌ریزی قبلی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، باشگاه اسرای فلسطین از شهادت «خضر عدنان»، زندانی فلسطینی پس از اعتصاب غذای ۸۷ روزه خبر داد.

باشگاه اسرای فلسطینی با اعلام این خبر تأسف بار، رژیم اشغالگر اسرائیل را به ترور شیخ خضر عدنان با برنامه‌ریزی قبلی متهم کرد.

هفته گذشته «خضر عدنان» اسیر فلسطینی و از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی برای هشتاد و یکمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود ادامه داد و باشگاه اسیران فلسطینی نسبت به وخامت حال او هشدار داده بود.

بر اساس این گزارش، خضر عدنان ۴۴ ساله در اعتراض به بازداشت خودسرانه خود به دست نظامیان اشغالگر و با وجود وخامت اوضاع جسمانی، به اعتصاب غذا دست زده بود.

«تامر الزعانین»، سخنگوی رسانه‌ای مؤسسه فلسطینی «مهجه القدس» در این خصوص هشدار داده بود: وضع جسمانی خضر عدنان به شدت وخیم است و او در حال حاضر از نوشیدن آب خودداری می‌کند.

گفتنی است که پس از بستری شدن فوری خضر عدنان در بیمارستان، مقامات رژیم اشغالگر از ارائه توضیحات درباره وضعیت سلامتی او برای خانواده‌اش خودداری کردند.

باشگاه اسیران فلسطینی روز چهارشنبه گذشته نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادستانی رژیم صهیونیستی پس از ارائه کیفرخواست علیه خضر عدنان، خواستار حبس ۴ ساله این اسیر شده است. «قدوره فارس» رئیس این باشگاه تأکید کرد که رژیم اشغالگر با بی‌توجهی به اعتصاب غذای خضر عدنان و پاسخ ندادن به درخواست او برای آزادی، در مسیر کشتن او قدم برمی‌دارد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بودند: ادامه بازداشت عدنان، به منزله تلاش برای از بین بردن او است و مقاومت در این خصوص دست بسته باقی نمی‌ماند و خضر عدنان را تنها نمی‌گذارد، زیرا او در حال نبرد به نمایندگی از تمام مردم فلسطین است.

کمیته‌های مقاومت فلسطین در این بیانیه، رژیم اشغالگر و سازمان فاشیستی زندان‌های آن را مسئول کامل حفظ جان خضر عدنان دانست و از تمامی نهادهای بشردوستانه و حقوق بشری خواست تا نقش خود را در افشای اقدامات و جنایات دشمن اشغالگر علیه عدنان از جمله شکنجه و سهل‌انگاری پزشکی با هدف کشتن و نابودی او، ایفا کنند.

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید


انتهای پیام/
منبع خبر: مهر