به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام‌الله صفری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: صیانت از عزت آموزش و پرورش وظیفه اصلی ماست. وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما حراست از حقوق دانش آموزان و معلمان است و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام‌الله صفری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: صیانت از عزت آموزش و پرورش وظیفه اصلی ماست.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما حراست از حقوق دانش آموزان و معلمان است و باید به گونه‌ای عمل کنیم تا عزت و عظمت آموزش و پرورش را بالا ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: تعامل نزدیک با دستگاه‌های فرهنگی و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی آنان می‌تواند آموزش و پرورش را در حل مشکلات موجود یاری کند.

صفری با تاکید بر اینکه اعضای انجمن اولیا و مربیان در چارچوب تحقق اهداف نظام آموزشی با مسئولان مدرسه به طور مستمر و داوطلبانه همکاری می‌کنند، بیان کرد: مأموریت اصلی این انجمن فراهم کردن بستر مشارکت خانواده در فرایند تعلیم و تربیت است و خانواده‌ها باید نقش تربیتی خود را در تعامل با مدرسه به خوبی ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از مدیران مدارس خواست؛ تا با برقراری ارتباط چهره به چهره با والدین از ظرفیت آنان در حل مشکلات آموزشی و تربیتی مدارس خود استفاده کنند.

داور صابر رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل نیز با اشاره به همکاری معاونت‌های امور اجتماعی استانداری و پرورشی و فرهنگی اداره کل در برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس گفت: هر چند میزان هدفگذاری وزارت برای استان اردبیل اجرای کلاس‌های آموزش خانواده در ۴۵ درصد مدارس می‌باشد ولی با استقبالی که از سوی خانواده‌ها انجام شده است، امیدواریم این میزان را به ۶۰ درصد ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر