به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، غفور حضوری عصر شنبه در وبینار تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان اردبیل، اظهار کرد: خانه یاریگران زندگی ظرفیت مناسبی برای اجرای برنامه‌های آموزشی و خود مراقبتی دارد و در نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌‎تواند نقش مهمی را ایفا […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، غفور حضوری عصر شنبه در وبینار تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان اردبیل، اظهار کرد: خانه یاریگران زندگی ظرفیت مناسبی برای اجرای برنامه‌های آموزشی و خود مراقبتی دارد و در نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌‎تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی بر اجرای مطلوب برنامه‌های مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با توجه به تنوع آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر تاکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی و حساسیت مدیران نسبت به ثبت فراوانی آسیب‌ها در سامانه نماد برای ترسیم نیم‌رخ روانی – اجتماعی دانش‌آموزان تصریح کرد: ثبت فراوانی آسیب‌ها سبب خواهد شد که اولویت‌های خطرپذیری دانش‌آموزان در مدارس برای اجرای برنامه‌های مقابله‌ای، به واقعیت‌های جامعه نزدیک‌تر باشد.

حضوری خانه یاریگران زندگی در استان را ظرفیتی مناسب برای اجرای برنامه‌های آموزشی و خود مراقبتی و کمک‌کننده به نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانسته و بر استفاده مدارس و دانش‌آموزان استان از این فضا برای اجرای برنامه‌های توانمدسازی روانی‎، اجتماعی تاکید کرد.

در این وبینار نادر صاحب رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به برنامه‌های پیش روی حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله طرح والدین پیشگام، استفاده از ظرفیت خط یک‌هزار و ۵۷۰ و شرکای آموزش و پرورش را در رفع مشکلات دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب‌دیده حائز اهمیت بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در ادامه مجموعه طرح‌های توانمندسازی روانی، اجتماعی و کانون‌های یاریگران زندگی توسط کارشناسان مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تبیین و تشریح شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر