به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمود شالویی عصر چهارشنبه در همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار کرد: در جنگ روایت‌های امروز تلاش جدی بر تخریب این هویت‌ها و اصالت هاست تا ایرانیان را فاقد سرمایه‌های تمدنی و تاریخی اصیل بدانند. وی خاطرنشان کرد: شیخ صفی الدین اردبیلی از چهره‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمود شالویی عصر چهارشنبه در همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار کرد: در جنگ روایت‌های امروز تلاش جدی بر تخریب این هویت‌ها و اصالت هاست تا ایرانیان را فاقد سرمایه‌های تمدنی و تاریخی اصیل بدانند.

وی خاطرنشان کرد: شیخ صفی الدین اردبیلی از چهره‌های درخشان عرصه عرفان و معنویت است که از دیار عالم پرور اردبیل رشد و نمو یافته و به نقطه تعالی رسیده است.

رئیس انجمن مفاخر فرهنگی ایران گفت: تأثیری که خاندان صفوی در مسیر تحولی این کشور انجام داده اند از لحاظ گسترش فرهنگ تشیع و کمک به یکپارچگی ایران شاهکار ماندگار محسوب می‌شود که نسل‌های آینده باید از این مبانی الگو بگیرند.

شالوئی نامگذاری چهارم مرداد را به نام شیخ صفی الدین اردبیلی یادآور شد و بیان کرد: مقام معظم رهبری از شیخ صفی الدین به عنوان عالم، عارف و مفسر توانمندی یاد کرده اند که هم تراز بزرگان جهان اسلام توانسته در تربیت و تعالی شاگردان متعدد نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: خاندان شیخ صفی الدین در کنار دعوت خلق برای بهره مندی از رحمت الهی همواره سعی می‌کردند تا طلب غفران و بخشش از گناهان را برای مردم به ارمغان آورند.

در این مراسم استاد دانشگاه و جامعه شناس اردبیلی نیز با بیان اینکه عرفان و عشق به معبود در آثار شیخ صفی الدین اردبیلی ظهور و بروزی خاص یافته است، اظهار کرد: ما ترکیبی از حماسه، عرفان و بیان قهرمانی‌ها را در آثار شیخ صفی الدین و بزرگان این مکتب شاهد هستیم.

جواد نیلی افزود: در نگاه شیخ سیر و سلوک عالمی متفاوت داشته و در سایه رحمت الهی انسان کامل توانسته است به بالاترین درجه رحمت الهی برسد.

وی گفت: در آثار شیخ طریقت درست، سیروسلوک و رستگاری حقیقی را شاهدیم و شیخ بر این باور است که تربیت صحیح در جامعه و پرهیز از فساد و تباهی با تکیه بر مبانی معرفتی انجام می‌شود.

همچنین در این مراسم از کتاب «سرخوشان ولایت» نوشته «محمد قاضی ده» که منتخبی از اشعار شمس عطار میرزامحسن عماد اردبیلی و میرزامحمد احسن اردبیلی است رونمایی شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر