به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، «سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو اعلام کرد امروز ساعت ۴ بامداد دو پهپاد اوکراینی حمله کردند که ارتش با ابزارهای جنگ الکترونیک آنها را مختل و سرکوب و در نهایت با برخورد به ساختمان‌های غیرمسکونی سقوط کردند. وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، «سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو اعلام کرد امروز ساعت ۴ بامداد دو پهپاد اوکراینی حمله کردند که ارتش با ابزارهای جنگ الکترونیک آنها را مختل و سرکوب و در نهایت با برخورد به ساختمان‌های غیرمسکونی سقوط کردند.

وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد« امروز صبح حمله تروریستی رژیم کی‌یف با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین دفع شد.»

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری نوشتند که پهپادها به ساختمان تجاریِ درحال‌ساخت برخورد و سقوط کردند و بر اثر انفجار آنها شیشه‌های منازل مسکونی اطراف شکسته شده است.

راشاتودی به نقل از مقامات روسیه گزارش کرد که در این حادثه کسی صدمه ندیده و خسارت چندانی نیز وارد نشده است.

حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه اخیرا افزایش یافته و در هفته‌های اخیر در چند نوبت به حومه مسکو شبه‌جزیره کریمه حمله کردند.

 شهردار مسکو  ۱۳ تیرماه نیز اعلام کرد بار دیگر پهپادهای اوکراینی به مناطقی در نزدیکی مسکو حمله کردند، اما این حملات توسط نیروهای پدافند هوایی دفع شده و تمامی پهپادها منهدم شدند. بنا بر گزارش سرویس حوادث اضطراری روسیه، چهار پهپاد در روستای «والویوو» در حومه مسکو منهدم شدند و این حملات هیچ تلفات یا خسارتی در پی نداشتند.

۳۱ تیرماه نیز «سرگئی آکسیونوف»، رئیس منطقه شبه‌جزیره کریمه بدون ارائه جزئیات اعلام ارتش اوکراین امروز شبنه تلاش داد با حملات پهپادی زیرساخت‌های شبه‌جزیره کریمه را هدف قرار دهد. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مختلف کریمه، منجر به انفجار انبار مهماتی در این منطقه شده است.

شبه‌جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مداوم هدف حملات ارتش اوکراین بوده، اما این حملات در هفته‌های اخیر تشدید شده است.

هفته پیش مقامات شبه‌حزیره کریمه از وقوع یک انفجار در پل کریمه خبر داند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شدند. پل کریمه، شبه‌جزیره کریمه را که سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، به روسیه متصل می‌کند؛ پارسال پاییز ارتش اوکراین این پل را منفجر کرد.

در جریان کودتای فوریه سال ۲۰۱۴، «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور وقت اوکراین از سمت خود برکنار شد و پس از آن موجی از اعتراضات گسترده‌ای در کریمه و شرق اوکراین آغاز شد. در ۱۱ مارس همان سال، شورای عالی کریمه و شورای شهر سواستوپل اعلامیه استقلال این مناطق را تصویب کردند. پس از آن و در ۱۵ مارس ۲۰۱۴، با برگزاری یک همه پرسی در شبه جزیره کریمه، موضوع اتحاد مجدد با روسیه به رأی گذاشته شد که اکثر رأی دهندگان موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند.

شبکه الجزیره گزارش داد رسانه‌‎های اوکراینی اعلام کردند انفجار امروز در پل کریمه کار نیروی دریایی ارتش و سرویس امنیتی اوکراین بود. خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز به نقل از مقامات شبه‌جزیره کریمه اعلام کرد «رژیم تروریستی کی‌یف حمله‌ای علیه پل کریمه انجام داد.» کمیته ضدتروریسم ملی روسیه نیز اعلام کرد «پل کریمه با حمله تروریستی پهپادهای اوکراینی هدف قرار گرفت.»

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر