به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی تاکید کرد که واکنش اسرائیل به حمله حماس بسیار بیش از حد است و از حد مجاز فراتر رفته است. رئیس جمهور آمریکا که خودش در جنایات غزه شریک جرم است و بارها از […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی تاکید کرد که واکنش اسرائیل به حمله حماس بسیار بیش از حد است و از حد مجاز فراتر رفته است.

رئیس جمهور آمریکا که خودش در جنایات غزه شریک جرم است و بارها از تهاجم و جنگ اسرائیل علیه غزه حمایت کرده است، اکنون مدعی شده که به شدت برای رسیدن به یک آتش بس پایدار در غزه فشار می‌آورم.

بایدن همچنین ادعا کرده است که با توجه به نیاز زنان و کودکان غزه برای دریافت کمک‌های بشردوستانه، به شدت برای ارسال این کمک‌ها به تل آویو فشار وارد می‌کنیم و گرسنگی مردم غزه باید متوقف شود.

جو بایدن همچنین اعتراف کرده است که افراد بی گناه زیادی در غزه از گرسنگی می‌میرند یا جان خود را از دست خواهند داد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: «من با نتانیاهو صحبت کردم و سخت و قوی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اصرار کرده‌ام و برای آوردن کمک‌های بشردوستانه به غزه با قطری‌ها در تماس بودم. همچنین به شدت در مورد توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل فشار می‌آوریم، هرچند هیچ مدرکی دال بر اینکه حماس بخواهد با حمله ۷ اکتبر عادی‌سازی بین عربستان سعودی و اسرائیل را مختل کند، ندارم.»

ادعاهای بایدن برای کمک به غزه در حالی است که آمریکا بزرگترین حامی سیاسی، نظامی و اقتصادی اسراییل در جنگ علیه غزه به شمار می‌رود.

پیشتر، اندیشکده آمریکایی هریتیج (Heritage) در گزارش سالانه خود که درباره شاخص قدرت نظامی آمریکا می‌پردازد، در تحلیلی نوشت: واشنگتن با بحران رهبری عمیق و کاهش توانمندی نظامی و لجستیکی در ارتش مواجه است.

این گزارش می‌افزاید: با نگاهی به گزارش سالانه مبسوط ۱۰ سال گذشته درباره شاخص‌های قدرت نظامی ارتش، اما اکنون توان نظامی ایالات متحده آمریکا و قابلیت‌های امروز ارتش بیش از هر زمان دیگری در ورطه ضعف و افول سوق یافته است، و کاهش بنیه نظامی ارتش نشانگر «وجود بحرانی عمیق در سطوح کلان مدیریتی و رهبری» آمریکا است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر