به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آزیتا همتیان عصر چهارشنبه در نشست با فعالان صنایع دستی و مشاغل خانگی در اردبیل اظهار کرد: با همراهی بانک مرکزی پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی در اولویت قرار گرفته و امسال قرار است یک‌هزار میلیارد تومان منابع در این بخش توزیع شود. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آزیتا همتیان عصر چهارشنبه در نشست با فعالان صنایع دستی و مشاغل خانگی در اردبیل اظهار کرد: با همراهی بانک مرکزی پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی در اولویت قرار گرفته و امسال قرار است یک‌هزار میلیارد تومان منابع در این بخش توزیع شود.

وی تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان سال گذشته قرار بود به این بخش تسهیلات ارائه شود که بخشی از این منابع با همراهی بانک مرکزی پرداخت و امسال نیز ۱۴۵ میلیارد تومان تاکنون در حوزه مشاغل خانگی با همراهی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

رئیس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: استان اردبیل نیز با توجه به ظرفیت‌های خوب در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی از این تسهیلات بهره‌مند شده و تا پایان امسال نیز روند پرداخت با سرعت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

همتیان حمایت دولت مردمی سیزدهم را از جایگاه کسب و کارهای خانگی و تسهیل‌گری در این حوزه یادآور شد و افزود: صدور مجوز به صورت ثبت‌محور و آنی و پرداخت تسهیلات کم‌بهره از مزایا و شرایط مطلوبی است که در سطح کشور برای صاحبان مشاغل خانگی فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کشور تاکنون ۷۰۰ شبکه در زنجیره تأمین مشاغل خانگی فعال شدند و با توجه به اینکه ۸۰ درصد فعالان مشاغل خانگی بانوان هستند، سعی ما بر این است تا بر تأمین نیازمندی‌ها و مواد اولیه یاریگر آنها باشیم.

همتیان از افزوده شدن ۱۰۰ رشته به مجموع مشاغل خانگی خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ رشته مشاغل خانگی در کشور فعال است و بسیاری از فعالان کسب و کار از این ظرفیت ایجاد شده برای حوزه اشتغال‌آفرینی و تولید ثروت استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: استان اردبیل از استان‌های پیشرو کشور در توسعه مشاغل خانگی است و در کنار آن صنایع دستی نیز ظرفیت خوبی را در این بخش فراهم کرده تا ما بتوانیم با گفتمان‌سازی عمومی در این حوزه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ادامه داد: ۹۵ درصد رشته‌های مشاغل خانگی از طریق درگاه ملی و به صورت الکترونیکی صدور مجوز را انجام می‌دهند و فرآیند پرداخت تسهیلات نیز با سرعت بیشتری در حال انجام است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر