نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ملت ما از طریق انتخابات در حساس‌ترین مراکز تصمیم گیری کشور حاضر می‌شود و حاکمیت ملی از طریق انتخابات اعمال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: ۱۶ مرداد پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع می‌شود در این خصوص به چند مطلب باید توجه کرد اول اینکه حاکمیت ملی از طریق انتخابات اعمال می‌شود یعنی هیچ تکریمی برای یک ملت بالاتر از این نیست که خودش برای خودش تصمیم بگیرد و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا این تکریم بزرگ را برای ملت ما فراهم کرده است.

وی ادامه داد: دوم اینکه نقش مجلس در افت و رشد کشور فوق العاده و حیرت آور است متخصصین می‌گویند یک مجلس آرمانی تا ۷۰ درصد در رشد کشور مؤثر است یک مجلس آرمانی با کمیسیون‌های تخصصی که موتور قوی رشد و توسعه هستند می‌تواند تمام مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور را به راحتی حل کند از این رو این فرصت استثنایی را نباید از دست داد.

امام جمعه اردبیل گفت: بی اعتنایی به این فرصت خطیر قطعاً سبب پشیمانی در آینده بلکه کفران به نعمت بزرگ است ملت بزرگ ما توجه کند که برای اصلاحات اقتصادی و تعیین نوع سیاست اقتصادی انتخاب نماینده اصلح بهترین راه است سوم اینکه انسان‌های بزرگ به راحتی به عرصه انتخابات وارد نمی‌شوند من مصراً از اهالی استان مخصوصاً از نخبگان و “اهل حل و عقد” می‌خواهم افراد شایسته و توانمند را شناسایی و با اصرار و التماس آنها را به عرصه انتخابات بیاورند.

عاملی ادامه داد: مجلس و مراکز حساس مدیریتی جای انسان‌های عادی و با استعدادهای متوسط نیست هر دقیقه مجلس یک میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد در خصوص مجلس با هیچکس تعارف نکنید.

مراقب سیاه نمایی در انتخابات باشید

امام جمعه اردبیل گفت: تخریب افراد و سیاه نمایی نظام و دولت به زودی شروع خواهد شد افراد بی‌هنر برای اینکه مشهور شوند شروع به سیاه‌نمایی می‌کنند اخیراً یک فردی یکی از شهرهای ما را که بیشترین مراکز صنعتی استان در آن شهر است به ویرانه تشبیه کرده است او قطعاً خواسته یا ناخواسته مخاطبین خود را تحمیق کرده است چقدر خوب، شایسته و لازم است که ما چنان سلوک اجتماعی داشته باشیم که هیچکس جرأت نکند به چشم احمق به ما نگاه کند.

عاملی بیان کرد: از مراکز علمی می‌خواهم در انتخاب احسن به اهالی کمک کنند از دانشگاه‌ها انتظار است که داوطلبان و احزاب را دعوت کنند و برنامه‌های آنها را بررسی و نقد کنند همچنین عملکرد نمایندگان فعلی را نیز زیر ذره‌بین قرار دهند از این طریق می‌توان نخبه‌ها را بالا آورد یک دموکراسی زمانی آرمانی است که بتواند نخبه‌ها را بالا بیاورد و الا مجلس در رأس امور نخواهد بود.

پشت صحنه‌های شوم قرآن سوزی اسرائیل ایستاده است

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به اهانت مجدد و چندین باره به ساحت کلام الله مجید در کشورهای سوئد و دانمارک، ضمن محکوم کردن این اقدام شوم تصریح کرد: اخیراً دوباره قرآن در برابر پارلمان سوئد و دانمارک به آتش کشیده شد دولت این دو کشور می‌گویند ما روی آزادی بیان نمی‌توانیم معامله کنیم در این کشورها بعضی از مسلمان‌های با ذوق و فهمیده کار بسیار جالبی کردند.

عاملی ادامه داد: آنها طبق یک تقاضای رسمی از دولت این دو کشور تقاضای راهپیمایی برای اعلان دروغ بودن هولوکاست کردند و اینکه هیچ گونه کوره آدم سوزی علیه یهودی‌ها در آلمان اتفاق نیفتاده است اما این دو دولت به شدت با این راهپیمایی مخالفت کردند.

وی گفت: در کشورهای غربی تنها قرآن آتش زده نمی‌شود به مساجد هم آتش می‌زنند سر خوک را به داخل مسجد پرتاب می‌کنند ماکت کعبه را سیبل آموزش‌های تیر اندازی خود می‌کنند پشت تمام این صحنه‌های شوم اسرائیل و موساد ایستاده است.

عاملی در تحلیل چرایی و پشت پرده این اقدامات علیه اسلام و قرآن خاطر نشان کرد: همه باید بدانند که تلاش‌های مذبوحانه و فاشل آنها برای دو امر است اول انتقام از مسلمان‌ها در فلسطین در این روزها اسرائیل در فلسطین در نهایت ذلت و خواری قرار گرفته است و متحیر است که با فلسطینی‌ها درگیر شود یا با مخالفان عظیم داخلی ستیز کند.

صنعت برق یکی از عرصه‌های موفقیت جمهوری اسلامی است

وی با تاکید بر ضرورت بیان دستاوردهای نظام در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: تبیین موفقیت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف سبب غرور و امتنان است و این ربطی به جناح‌های سیاسی ندارد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم کارهای خوب صورت گرفته را در زمان هر جناحی که انجام شده برای ملت بزرگ تبیین کنیم.

عاملی ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را روی القای ناکارآمدی متمرکز کرده است در این چند روز هوای داغ اکثر کشورها قطعی برق داشتند قطعی برق در بعضی از کشورها وحشتناک بود مصرف برق در ایران در این چند روز رکورد زد و به بیش از ۷۳ هزار مگاوات رسید اما جای شکر است که در کشور ما مدیریت شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه موجب افتخار هر ایرانی است این است که در زمان شاه کشور ما در صنعت برق قادر به تولید یک پیچ نبود در حالی که در حال حاضر در اثر تحریم کاملاً خودکفا شده و کل تجهیزات نیروگاهی، شبکه‌های برق ترانس‌ها، موتورها و خطوط اتصال پست‌ها همه و همه داخلی است.

عاملی اضافه کرد: در حال حاضر در تجهیزات صنعت برق صادرات عظیمی به کشورهای دیگر صورت می‌گیرد و بالاتر از همه اینکه متخصصین ما در چند کشور خارجی در حال ساخت نیروگاه و ارائه خدمات فنی و علمی هستند یعنی انقلاب اسلامی بهترین متخصص‌ها را در صنعت برق پرورش داده است صنعت برق یکی از عرصه‌های موفقیت جمهوری اسلامی است در صنعت پالایشگاهی، پتروشیمی، نفت، طب، نانوتکنولوژی، صنایع نظامی، صنایع دریایی، هوافضا، کشتی‌سازی و… ایران اسلامی با سرعت جلو می‌رود این را غرب خوب فهمیده و اصلاً تحمل ایران مقتدر را ندارد و تحریم‌ها همه به خاطر فلج کردن کشور ما و ملت ماست و ملت ما آخر سر آنها را در باب تحریم خسته خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش‌های دیگر خطبه‌های نماز جمعه به تبیین موفقیت‌ها و آفت‌های محرم اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: از اینکه محرم با عظمتی را برگزار کردیم از اهالی مکرم استان تشکر می‌کنم در این محرم هم موفقیت‌های بزرگ داشتیم و هم آفت‌های غیرقابل بخشش اولاً جمعیت فوق العاده بود و این نشان می‌دهد که نور امام حسین (ع) هیچ وقت خاموش نخواهد شد.

عاملی اظهار کرد: دشمنان این کشور از این اجتماع که غالب آنها را جوان‌ها تشکیل می‌دادند به شدت عصبانی بودند و به امام حسین (ع) و عزاداران اهانت می‌کردند ثانیاً اردبیلی‌های عزیز در برنامه معلی جداً شاهکار کردند من از همه آنها قلباً تشکر می‌کنم کل کشور از طریق برنامه معلی تحت تأثیر عزاداری استان اردبیل بود عزیزان ما واقعاً هنرنمایی کردند از مداحان و شعراء تشکر می‌کنم از صدا و سیما، نیروی انتظامی، سپاه معظم، پاکبانان، شهرداری، فرمانداری، اوقاف، سازمان تبلیغات و کانون مساجد تشکر می‌کنم از تمام مبلغین و مبلغات تشکر می‌کنم در خطبه‌های آتی در خصوص آفت‌های عزاداری امسال صحبت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر