رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حال عمومی ۴۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه وخیم اعلام شده و تمام گروه‌های سنی باید مراقب خطر ویروس جدید آفریقایی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در چند روز گذشته اشاره و اظهار کرد: کاهش آمار و تغییر وضعیت کرونایی در هشت شهرستان ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون طی چند هفته اخیر است و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد.

شهرام حبیب زاده با بیان اینکه مجموع تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است افزود: هم اکنون ۱۷۲ نفر از بیماران با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های مختلف کرونایی بستری هستند و امیدواریم با بهبود وضعیت این بیماران شاهد ترخیص آنان در روزهای آینده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه مورد فوتی در شبانه روز گذشته ثبت نشده اما ۴۵ بیمار کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند.

حبیب زاده تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۲۷ بیمار جدید کرونایی نیز با علائم کرونایی حاد به بیمارستان‌ها استان مراجعه و در سریع‌ترین زمان ممکن بستری شدند و امیدواریم که با همکاری مردم تعداد بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه ۳۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند، ادامه داد: روند درمان ۳۰ بیمار کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی تا بهبودی کامل این بیماران است که باید توسط خود و خانواده‌های این عزیزان به خوبی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر و نیر در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

۱۰۰ هزار نفر در اردبیل برای تزریق دز دوم اقدام نکرده اند

حبیب زاده از آغاز طرح تزریق دز سوم به تمام گروه‌های سنی خبر داد و افزود: تمام گروه‌های سنی که ۴ ماه از نوبت دوم واکسن‌های «برکت» و «سینوفارم» و ۶ ماه از نوبت دوم واکسن‌های «آسترازنکا» و «اسپوتنیک» آنها گذشته می‌توانند جهت تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

وی به آخرین ویروس جهش بافته کرونا نیز اشاره کرد و گفت: واریانت جدید آفریقایی تهدید کننده هست بنابراین لازم است حتی کسانی که نوبت دوم و سوم واکسن را تزریق کرده اند فاصله اجتماعی را رعایت کنند چرا که واریانت جدید احتمالاً افرادی که واکسن زده اند را می‌تواند درگیر کند.

انتهای پیام/