بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل میزان شیوع ویروس کرونا دلتا در استان اردبیل بالاست و ۵۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه حال عمومی وخیمی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، قدرت انتقال ویروس کرونا دلتا را بسیار قوی‌تر از موج‌های قبلی کرونا دانست و اظهار کرد: همان طور که انتظار می‌رفت خیز پنجم کرونا به استان اردبیل نیز رسید و روز به روز تعداد بیماران بستری و بدحال کرونایی در این استان رو به افزایش است.

وی افزود: بررسی آمار افزایشی مبتلایان نشان می‌دهد در هفته پیش رو ما وضعیت حادتری را در شیوع این بیماری در استان شاهد باشیم و انتظار می‌رود همچنان اهالی استان مراقبت‌ها را بیشتر مد نظر قرار داده و پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی همزمان با قرمز شدن وضعیت کرونا در اردبیل خبر داد و گفت: ورود مسافران غیر بومی به شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر ممنوع است و تمامی فعالیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها و مراکز خرید به جدیت کنترل می‌شود.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ بیمار جدید کرونایی در استان بستری شدند و تعداد بیماران بستری به بیش از ۲۴۸ نفر رسیده است.

وی به بدحال بودن ۵۵ بیمار کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در شبانه روز گذشته ۱ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا جان باخت و تمامی مراکز بیمارستانی استان به حال آماده‌باش درآمدند تا مقابله‌ای جدی در خیز پنجم و کاهش تلفات را در این خیز شاهد باشیم.

حبیب‌زاده از خانواده‌ها خواست حتی الامکان از تردد در مناطق شهری و پرتراکم و پرحجم جلوگیری کرده و کودکان خود را بیشتر در این مرحله مراقبت کنند چرا که نوع ویروس دلتا وحشی‌تر از دوره‌ها و خیزهای قبلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد آخرین وضعیت تزریق واکسن ضد کرونا نیز ادامه داد: در مرحله اول ۶۷ هزار و ۸۶۴ دز و در مرحله دوم ۲۹ هزار و۶۵۸ هزار دز و در مجموع بیش از ۹۷ هزار دز واکسن به گروه‌های سنی سالخورده و در معرض خطر تزریق شده و همچنان تزریق واکسن برای نوبت دوم بیماران در مرحله انجام است.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز، شهرستان‌های پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/