به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رامین صادقی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه اظهار کرد: برخورد با کالای قاچاق و جمع‌آوری از سطح عرضه باید به صورت کارشناسی شده انجام شود تا شاهد اثرات مثبت آن در جامعه باشیم. وی با اشاره به اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رامین صادقی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه اظهار کرد: برخورد با کالای قاچاق و جمع‌آوری از سطح عرضه باید به صورت کارشناسی شده انجام شود تا شاهد اثرات مثبت آن در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه کد رهگیری در مبارزه با قاچاق و تقلب مؤثر است، گفت: در راستای اشتغال آفرینی و ریشه‌کن شدن قاچاق در کلیه سطوح و بر اساس ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه به صورت مستمر تشکیل و مصوبات آن نیز به استناد تبصره همین ماده لازم الاجرا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به اجرای مستمر طرح‌های نظارت بر واحدهای صنفی و تولیدی اشاره کرد و بیان کرد: تعداد بازرسی‌های انجام شده در چهار ماهه اول امسال در حوزه نظارت و بازرسی قاچاق کلاً و ارز با ۱۶۴ هزار و ۲۴ مورد، افزایش چشمگیری داشته است.

صادقی ادامه داد: از این تعداد بازرسی‌ها، ۳۱ واحد صنفی متخلف به ارزش ۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۶۵۱ ریال شناسایی شده که پس از تکمیل پرونده جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه در زمان مراجعه بازرسین به واحدهای اقتصادی، فعالان تجاری اعم از تولیدکننده، عمده‌فروش و خرده‌فروش با توجه به رسته فعالیتی که دارند، در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام نکرده و نقش دریافت نکرده باشند، مجوز صادره تعلیق خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع