به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در مراسم عصر پنجشنبه افتتاح جشنواره فرهنگی، هنری و بومی، محلی «بچه‌های مسجد» در بیله سوار، فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: در قالب این جشنواره تلاش بر این است تا گروه‌های مختلف نوجوانان و جوانان با بازی‌های بومی، محلی آشنا شده و امکان برگزاری این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در مراسم عصر پنجشنبه افتتاح جشنواره فرهنگی، هنری و بومی، محلی «بچه‌های مسجد» در بیله سوار، فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: در قالب این جشنواره تلاش بر این است تا گروه‌های مختلف نوجوانان و جوانان با بازی‌های بومی، محلی آشنا شده و امکان برگزاری این بازی‌ها به صورت گسترده و با هدف ارتقای نشاط اجتماعی فراهم آید.

صاحبعلی اصغری تصریح کرد: علاوه بر روستای مرادلو، قرار است در ۸۰ روستای دیگر شهرستان بیله‌سوار نیز نظیر این جشنواره با نگاه بومی، محلی برگزار تا کودکان، نوجوانان و جوانان با بازی‌های بومی، محلی و رقابت‌های فرهنگی، ورزشی بتوانند فضای سالمی را سپری کنند.

وی گفت: آنچه که در این جشنواره نمود بیشتری پیدا کرده ایجاد فضای شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان بوده که با محوریت بچه‌های مسجد سعی کردیم تا این رویداد را برگزار و حتی بزرگسالان را نیز به این عرصه دعوت کنیم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: نسل آینده ما باید با آشنایی بیشتر با بازی‌های بومی، محلی به جای گرایش به بازی‌های رایانه‌ای سعی کنند تا از این بازی‌ها لذت برده و زندگی خود را با شور و نشاط خلق شده در این بازی‌ها تنظیم کنند.

اصغری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها می‌تواند امیدآفرینی و نشاط را در بین گروه‌های مختلف جامعه افزایش داده و در روستاها نیز به ارتقای توانمندی‌ها و همچنین احیای بازی‌های بومی، محلی کمکی مؤثر داشته باشد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: در کنار فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی در مناطق روستایی، باید تلاش کنیم تا همگرایی و همبستگی عمومی شکل گرفته و با حضور آحاد مردم به ویژه گروه‌های تأثیرگذار امکان توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نیز به وجود آید.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر