به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده صبح شنبه در مراسم آغاز عملیات احداث ۷ مدرسه در اصلاندوز اظهار کرد: نهضت اصلاحی امام حسین (ع) برگرفته از نهضت انبیای الهی بوده که تلاش کردند تا زمینه فساد و تباهی در جامعه را از بین برده و شرایط توسعه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده صبح شنبه در مراسم آغاز عملیات احداث ۷ مدرسه در اصلاندوز اظهار کرد: نهضت اصلاحی امام حسین (ع) برگرفته از نهضت انبیای الهی بوده که تلاش کردند تا زمینه فساد و تباهی در جامعه را از بین برده و شرایط توسعه اخلاق مدار جامعه را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نیز در تداوم همین نهضت عاشورایی کارهای بزرگ و تحولی را انجام داده تا زمینه ظلم و جور از بین رفته و حرکت تحول آفرینی را بر مبنای اصلاح امور به وجود آورد.

امام جمعه اصلاندوز یاد و نام شهدا را نیز گرامی داشت و گفت: شهدای انقلاب اسلامی در ادامه مسیر نهضت عاشورایی در راه مبارزه با باطل قدم گذاشته و توانسته اند به بالاترین درجه رضایتمندی الهی دست پیدا کنند.

جعفرزاده ادامه داد: شهرستان اصلاندوز با مشکل حاد کمبود آب در شهر و روستا روبرو هستند که صدای العطش در اکثر روستاها به گوش می‌رسد.

وی افزود: هرچند با تانکرهای سیار آبرسانی در حال انجام است اما برای شهرستانی که در کنار رود پر آب ارس قرار دارد این ظلم و جفاست که اهالی آن محروم از نعمت آب باشند.

امام جمعه اصلاندوز تصریح کرد: در کنار محرومیت در ابعاد عمرانی و فعالیت‌های خدماتی در این شهرستان با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم که وجود مدارس ۲ شیفته و یا چندپایه دغدغه‌ای جدی به وجود آورده است.

جعفرزاده گفت: در کنار تکریم معلمان و توجه به انتخاب معلمان شایسته در مدارس ضرورت دارد کارهای عمرانی، فرهنگی و آبادانی مورد توجه قرار گرفته و با همراهی خیرین ساخت فضاهای آموزشی و توسعه آن به شکل مطلوب انجام شود.

وی با قدردانی از همراهی خیرین منطقه در ساخت مدرسه اظهار کرد: الزامی نیست که خیرین از سایر مناطق به این شهرستان در ساخت مدرسه ورود پیدا کنند بلکه بهتر است خود اهالی منطقه که از لحاظ مالی نیز متمکن هستند در ساخت مدرسه ورود پیدا کرده و مشارکت کنند.

امام جمعه اصلاندوز پاداش مدرسه سازی را بالاتر از مسجدسازی عنوان و خاطرنشان کرد: ارج و قرب مدرسه به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است که در آن به همت انسان‌های متعهد عالم و شایسته انجام می‌شود و در قالب این جریان ارزشمند می‌توان انسان‌هایی شایسته تربیت و تحویل جامعه داد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر