به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در اردبیل، با تبریک تقارن بهار معنویت با بهار انقلاب و تحول عظیم رخ داده در قرن جدید اظهار کرد: انقلاب اسلامی معجزه قرن است و ما در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در اردبیل، با تبریک تقارن بهار معنویت با بهار انقلاب و تحول عظیم رخ داده در قرن جدید اظهار کرد: انقلاب اسلامی معجزه قرن است و ما در سایه پیروزی این نهضت عظیم شاهد نبرد فرهنگی و تمدنی اسلام با اندیشه لیبرالیسم هستیم.

وی با برشمردن شاخص‌های مهم انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سایه شاخص‌های انقلاب اسلامی تحولات عظیمی رقم خورده و در یوم‌الله ۲۲ بهمن و انتخابات پیش رو ملت ایران بار دیگر با عمل به این شاخص‌ها تلاش خواهند کرد تا با تقویت جریان تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی کمک کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از انقلاب اسلامی به عنوان اولین نماد و نشانه افق تمدنی تحول‌آفرین یاد کرد و گفت: خیران و حامیانی که امروز در این فضا گرد هم آمدند در کنار پاسخ به ندای فطری خود، سعی کردند تا عشق واقعی خود را به معبودشان نشان دهند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: هر چند در همه کشورها کمک به همنوع دارای ارزش و اهمیت است اما این ارزش‌گذاری در کشور ما با نگاه معنوی همراه است چرا که هر فرد تلاش می‌کند تا ذخیره ارزشمندی را از این دنیای فانی برای آخرت خود بفرستد.

وی به اولین شاخصه انقلاب اسلامی به عنوان دین‌باوری و معنویت اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی تمام اندیشه‌های مادی دنیا را زیر سؤال برده و در حقیقت با پایبندی به اصول و مبنای اسلامی و دینی سعی کرده تا یک جریان ریشه‌دار و عمیقی را رقم بزند که طرفداران آن را امروز در کشورهای مختلف شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه آرمان انقلاب اسلامی در مسیر تحول‌آفرینی مبتنی بر ارزش‌های انسانی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: جریان اصیل انقلاب اسلامی، جریان پاینده و فناناپذیر است و در همه تحولات نمود و نشانی از این جریان اصیل را شاهد هستیم.

وی پایبندی به استقلال کشور را دیگر شاخصه انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: این استقلال به معنای جدایی از عالم نیست بلکه حفظ اصالت و داشتن شخصیت مستقل در تعاملات جهانی است که جمهوری اسلامی ایران در این ۴۵ سال توانسته استقلال راهبردی خود را حفظ کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: این انقلاب نه تنها در هاضمه لیبرالیسم جهانی هضم نشده بلکه تفکر جدید بر مبنای استقلال سیاسی را رقم زده که ابهت و جایگاه آن را به عینه شاهد هستیم.

وی شاخصه حساسیت در برابر دشمن را دیگر شاخصه بارز انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: در همه حوزه‌ها باید مراقبت لازم را با بصیرت تمام انجام دهیم تا دشمن نتواند از منفذهای مختلف به این کشور و ملت ایران نفوذ کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده رعایت تقوای دینی و سیاسی را نیز بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این شاخصه نه تنها در همه امور بلکه در انتخابات نیز باید ملاک عمل قرار گرفته و همه دولتمردان و مسئولان در مسیر خدمتگزاری به آن توجه داشته باشند.

وی به جریان شایسته خدمت‌رسانی به محرومان در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نهاد ارزشمند کمیته امداد اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین عنصر تقویت این کمک‌ها جریان مردمی به ویژه خیران و حامیان هستند که در این عرصه جهاد می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با قدردانی از کمک و مساعدت این حامیان و خیران ارزشمند تصریح کرد: قطعاً این حرکت‌ها پاداش معنوی و اخروی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر