به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مهدی خدمتی عصر سه شنبه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران در روستای «قره قیه مشگین شهر» اظهار کرد: سیل اخیر به صورت پی در پی و در چند نوبت به مناطق روستایی و عشایری مشگین شهر خسارت عمده ای را وارد کرده و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مهدی خدمتی عصر سه شنبه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران در روستای «قره قیه مشگین شهر» اظهار کرد: سیل اخیر به صورت پی در پی و در چند نوبت به مناطق روستایی و عشایری مشگین شهر خسارت عمده ای را وارد کرده و در سیل صبح امروز نیز منطقه «مازافه مرادلو» با شرایط هولناک سیل روبه رو شد.

وی تصریح کرد: جاری شدن سیل در هفته جاری در مشگین شهر بیشترین خسارت را به اراضی زراعی، باغات، دام و تأسیسات پرورش آبزیان وارد کرده و به شکل کامل تخریب برخی پل‌ها و پر شدن چاه‌های زیرزمینی را سبب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: سرپرست فرمانداری مشگین شهر از اولین ساعات وقوع سیل در مناطق مختلف حاضر شده و با همکاری ستاد مدیریت بحران امدادرسانی را در اولویت قرار داده است.

خدمتی افزود: با توجه به اینکه مردم این شهرستان در چهار حوزه بخش کشاورزی اعم از دام، طیور، زراعت و باغبانی بیشترین خسارت را دیده اند، ضروری است تا با هماهنگی صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت وارده جبران شود.

وی از قول مساعد مسئولان برای جبران خسارت به سیل زدگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کار با فوریت انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم در روزهای آینده با جمع بندی و ارسال گزارش خسارت وارده سیل بخشی از مبالغ حمایتی را از دولت دریافت کنیم.

خدمتی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم واحدهای مسکونی خسارت دیده نیز مورد ارزیابی بیمه قرار گرفته و بخشی از این خسارت‌ها در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود.

وی از باغداران و کشاورزان خواست تا با انجام تعهدات برای پوشش بیمه‌ای سال آینده نسبت به جبران خسارت وارده به باغات و اراضی زراعی همراهی لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیان کرد: سعی ما بر این است تا شرایط مناسبی را در مناطق سیل زده با امدادرسانی اولیه فراهم کنیم تا زمینه رضایتمندی مردم روستاها و شهرها فراهم آید.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر