به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در ادامه هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها که از روز دوشنبه به میزبانی شهر ناگویای ژاپن آغاز شده است، امروز پنجشنبه دو تیم ایران و لهستان از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف هم رفتند که در پایان تیم اروپایی به برتری ۳ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در ادامه هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها که از روز دوشنبه به میزبانی شهر ناگویای ژاپن آغاز شده است، امروز پنجشنبه دو تیم ایران و لهستان از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف هم رفتند که در پایان تیم اروپایی به برتری ۳ بر ۲ رسید.

تیم ملی والیبال کشورمان در اولین دیدار خود مقابل ژاپن با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد اما لهستان در اولین دیدار خود مقابل فرانسه با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی برسد.

ترکیب ایران مقابل ژاپن

بهروز عطایی سرمربی ایران تیمش را با ترکیب سیدمحمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمدجواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور برابر لهستان به میدان رفت.

ست اول ؛۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

لهستان امتیاز اول بازی را گرفت و نخستین امتیاز ایران هم توسط معنوی‌نژاد به دست آمد. لهستان به امتیاز دو رسید و معنوی نژاد بار دیگر امتیاز گرفت. در ادامه بازی لهستانی‌ها با هنرنمایی بینیک دو امتیاز به دست آوردند اما تلاش بازیکنان ایران و آبشارهای بی‌نظیر اسماعیل نژاد دو تیم را در امتیاز ۵ برابر کرد.

با رسیدن به امتیاز ۱۱ اولین وقت استراحت برای ایران از سوی بهروز عطایی گرفته شد. در ادامه ولی‌زاده امتیاز ۱۵ را برای ایران به دست آورد تا نتیجه ۱۶ بر ۱۵ شود و اختلاف امتیاز با لهستان را به عدد یک برساند. اسپک قدرتمند معنوی نژاد حساب کار را ۱۷ بر ۱۶ کرد اما در ادامه ولی زاده سرویس از دست داد.

با نظر سرمربی تیم وادی و حاجی‌پور به میدان آمدند. موسوی امتیاز ۱۹ را گرفت و در امتیاز بعد خود لهستانی‌ها توپ را به اوت زدند تا نتیجه ۲۰ بر ۲۰ شود اما گربیچ درخواست بازبینی کرد که رد شد. با آبشار حاجی‌پور هر دو تیم به امتیاز ۲۱ رسیدند.

در ادامه کریمی و امین اسماعیل‌نژاد به زمین آمدند. در یک بازی نفسگیر، لهستانی‌ها امتیاز ۲۲ را به سختی کسب کردند و در امتیاز بعدی پوریا حسین‌خان‌زاده با استفاده از دست دفاع حریف کار را مساوی کرد. امتیاز ۲۴ برای ایران با دفاع روی تور ولی‌زاده به دست آمد. در ادامه امین اسماعیل نژاد با یک ضربه قدرتمند امتیاز ۲۵ ایران را به دست آورد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

بازی با امتیازگیری لهستانی ها آغاز شد اما سرویس ژیمانسکی به بیرون رفت و یک امتیاز برای ایران ثبت شد. هر دو تیم در امتیازهای ابتدایی پایاپای پیش رفتند اما فرصت طلبی شاگردان عطایی باعث شد فاصله امتیازشان با حریف زیاد شود و تیم برتر میدان باشند.

در ادامه عدم تمرکز بازیکنان حریف و از دست دادن سرویس باعث شد ایران تیم برتر میدان باشد. در امتیازات پایانی که حساسیت بالایی داشت ملی پوشان ایران با عملکردی بهتر موفق شدند از حریف پیش بیفتند و این ست هم از آن خود کنند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود لهستان

لهستانی‌ها در شروع ست سوم طوفانی شروع کردند. آشفتگی روی تور و از دست دادن امتیاز سرویس بازیکنان ایران، اختلاف امتیاز را به عدد ۳ رسانده بود و به همین خاطر عطایی درخواست وقت استراحت کرد.

در ادامه لهستانی‌ها با امتیاز سرویس تیم برتر زمین بودند و به همین خاطر عطایی دومین وقت استراحت را درخواست کرد. در ادامه ایران سه امتیاز متوالی روی سرویس و دفاع کسب کرد تا اختلاف امتیاز را کم کند؛ با این حال در امتیازات حساس پایانی تیم لهستان توانست این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ از آن خود کند.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۵ به سود لهستان

با شروع ست چهارم هر دو تیم پایاپای بازی کردند تا تیم ایران توانست از حریف خود پیشی بگیرد. اما در ادامه لهستانی‌ها ۷ امتیاز از ایران جلو افتادند تا کار را برای شاگردان عطایی سخت کنند.

سرمربی تیم ملی در وقت استراحت از بازیکنان خواست با حوصله بازی کنند، اما صحبت‌های عطایی هم ثمری نداشت و امتیاز ۲۴ برای لهستان در شرایطی ثبت شد که ایران تنها ۱۵ امتیاز داشت. عملکرد ضعیف بلندقامتان ایران در ست چهارم باعث شد تا لهستانی‌ها با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ پیروز میدان شوند.

ست پنچم؛ ۱۵ بر ۱۳ به سود لهستان

شاگردان عطایی که در ست سوم و چهارم نمایش دور از انتظاری داشتند و با غرور رسیدن به پیروزی دو ست اول بازی کردند، در ست پنجم دیگر فرصتی برای اشتباه نداشتند. در شروع ست پنجم هر دو تیم بازی پایاپایی داشتند اما در ادامه لهستانی‌ها امتیازات بیشتری کسب کردند و تیم برتر میدان شدند.

پس از کسب امتیاز پنجم لهستان از سرویس، عطایی درخواست تایم اوت کرد. عملکرد خوب بازیکنان ایران در امتیازات حساس پایانی نتیجه را به تساوی کشاند. اما مرتضی شریفی سرویس را خراب کرد و امتیاز ۱۴ بر ۱۳ به نفع لهستان شد.

در پایان اسپک پوریا حسین خانزاده به بیرون رفت و عطایی درخواست بازبینی داشت که پس از رد آن، لهستان تیم پیروز میدان شد. به این ترتیب تیم ملی والیبال کشورمان با نتیجه ۳ بر ۲ این بازی را واگذار کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر