به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل سرپرست فرمانداری مشگین شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد منابع متمرکز و با پیگیری دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: ۱۵ درصد اختیار اعتبارات شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است که این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل سرپرست فرمانداری مشگین شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد منابع متمرکز و با پیگیری دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: ۱۵ درصد اختیار اعتبارات شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است که این رقم ناچیز نیز نمی‌تواند گره‌ی از مشکلات ما باز کند.

شهرام محمدی به وقوع سیل در مشگین شهر و خسارت هنگفت وارده اشاره کرد و گفت: سیل، تگرگ و سرمازدگی بخش کشاورزی و باغات مشگین شهر را به ورطه نابودی کشیده و ضرورت دارد جذب اعتبارات صد درصدی سال ۱۴۰۱ برای شهرستان‌های سیل زده در اولویت قرار بگیرد.

وی ضرورت اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار اردبیل و وزرا را به شهرستان‌ها یادآور شد و تصریح کرد: بر همین مبنا توزیع اعتبارات شهرستان‌ها باید انجام شود.

فرماندار شهرستان سرعین نیز به پیشرفت ۷۰ درصدی ساختمان دولت سرعین بعد از گذشت ۹ سال اشاره کرد و افزود: هنوز این پروژه تکمیل نشده است.

باقر باقرزاده خاطرنشان کرد: اکثر ادارات این شهرستان در ساختمان‌های اجاره‌ای هستند و الزامات بودجه‌ای سال جاری مشکلات جدی برای این ادارات در تمدید اجازه به وجود می‌آورد.

فرماندار پارس آباد نیز به قطع آب این شهر در ۱۰ روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: باید برای زیرساخت آب و فاضلاب فکری اساسی کرد تا با کوچک‌ترین سیل و یا ترکیدگی لوله گرفتاری برای مردم به وجود نیاید.

جابر جهان بین فرسوده بودن ساختمان‌های اداری پارس آباد را یادآور شد و اضافه کرد: ساختمان ۱۳ اداره در پارس آباد فرسوده شده و فرمانداری این شهرستان نیز از استحکام بنای مناسبی برخوردار نیست.

وی به ۴۰ واحد آموزشی تخریبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در بحث مولدسازی می‌توان از ظرفیت منابع به دست آمده در تکمیل و احداث چنین مجموعه‌هایی استفاده کرد.

فرماندار گرمی نیز به بلاتکلیفی پروژه فاضلاب گرمی اشاره کرد و افزود: قرار بود در روزهای آینده این پروژه به بهره برداری برسد اما هنوز تکمیل آن با تأخیر و تعلل روبه رو شده است.

حسین مولایی بیان کرد: ساختمان فرهنگ و هنر گرمی با گذشت ۱۶ سال در شهرک ولیعصر نیمه تمام به حال خود رها شده و اخیراً نیز قرار شده تا این ساختمان به یکی از ادارات واگذار شود تا ما فضای فرهنگی، هنری مناسبی را در این شهر شاهد نباشیم.

وی به پروژه گردشگری گیلارلو نیز اشاره کرد و ادامه داد: امکان تخصیص اعتبار ملی و شهرستانی برای این پروژه وجود ندارد و با واگذاری آن به بخش خصوصی می‌توان درآمدزایی کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر