حجت‌الاسلام امین پورمحمد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. وی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش […]

حجت‌الاسلام امین پورمحمد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در هر جامعه‌ای منجر به کاهش آسیب اجتماعی و فرهنگی خواهد شد، بنابراین هر جامعه‌ای به کتاب و مطالعه اهمیت دهد در کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق خواهد بود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس آباد افزود: به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب از ۲۳ الی ۳۰ آبان طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس آباد در حال انجام است و همچنین جرایم دیرکرد کتب امانتی اعضا به شرط عودت کتاب بخشیده می‌شود.

حجت الاسلام پورمحمد عنوان کرد: در آئین ملی گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولین کشوری و منتخبی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی از سراسر کشور که در تالار وحدت تهران برگزار شد، در این مراسم از دو نفر برگزیده پارس آبادی نیز تقدیر شد.

وی تصریح کرد: فاطمه مهری کتابدار کتابخانه‌های عمومی شهید باهنر به‌عنوان کتابدار نمونه کشوری و سمیه نظری عضو کتابخانه عمومی شهید اندرزگو روستای ایران آباد شهرستان پارس آباد به عنوان منتخبین استان اردبیل با اعطای لوح تقدیر، تندیس و هدیه تجلیل شدند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۹ کتابخانه عمومی و ۳ کتابخانه مشارکتی است، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس آباد تعداد ۸ هزار و ۱۱۱ عضو، تعداد امانت کتاب در سال جاری تا امروز ۶۰ هزار و ۶۹۴ کتاب و منابع ۹۹ هزار و ۵۵۸ نسخ کتاب است.

حجت الاسلام پورمحمد با اشاره به اینکه ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب سال جاری کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس آباد است، عنوان کرد: پروژه کتابخانه مرکزی ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تکمیل کتابخانه روستای ملاکندی ۸۰۰ میلیون تومان و تعمیر کتابخانه‌ها ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی در خصوص اینکه کتابخانه‌های عمومی به پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است، بیان کرد: رسالت کتابخانه‌های عمومی آموزش مستمر و مادام‌العمر به یکایک افراد جامعه بدون محدودیت سنی است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر