نادر تقی زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: در سال گذشته و در راستای صدور پروانه بخش دام و طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل کارنامه موفقی را کسب کرده است. وی از افزایش ظرفیت واحدهای موجود و صدور ارتقای ظرفیت پروانه‌های بهره برداری ۳۰ واحد پرورش مرغ […]

نادر تقی زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: در سال گذشته و در راستای صدور پروانه بخش دام و طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل کارنامه موفقی را کسب کرده است.

وی از افزایش ظرفیت واحدهای موجود و صدور ارتقای ظرفیت پروانه‌های بهره برداری ۳۰ واحد پرورش مرغ گوشتی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این واحدها به ظرفیت ۴۰۶ هزار و ۲۹۰ قطعه موفق به کسب مجوز شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یک واحد پرورش مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۴۵ هزار و ۷۲۰ قطعه، دو واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت ۷۱ هزار و ۶۰۰ قطعه و یک واحد پرورش گاو شیری به ظرفیت ۳۸ رأس مولد شامل ۷۶ رأس کل گله افزایش یافته است.

تقی زاده صدور مجوز توسعه‌ای در این واحدها را یادآور شد و بیان کرد: برای واحدهای موجود و دارای پروانه بهره برداری ۲۹ مورد مجوز توسعه واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۷۰۹ هزار و ۲۲۴ قطعه، دو مجوز توسعه واحد پرورش مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۱۵۳ هزار و ۶۸۸ قطعه و دو مورد مجوز توسعه واحد گوساله پرواری به ظرفیت ۲۶۹ رأس صادر شده است.

وی از صدور مجوز برای توسعه سه واحد پرواربندی بره به ظرفیت ۲۴۳ رأس خبر داد و گفت: یک مورد مجوز توسعه واحد پرورش گوسفند داشتی به ظرفیت ۲۰۰ رأس نیز در همین راستا صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تغییر شاخص فعالیت‌ها را در این حوزه یادآور شد و گفت: دو مورد پروانه بهره برداری صادره به واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت ۱۰۱ هزار و ۲۸۰ قطعه مربوط به تغییر کاربری از واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۷۴ هزار قطعه نیز صادر شده است.

تقی زاده توسعه واحدهای پرورش دام و طیور در اردبیل را از سیاست‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برشمرد و تصریح کرد: در بخش صدور پروانه‌های بهره برداری در واحدهای پرورش مرغ گوشتی سه مورد به ظرفیت ۶۳ هزار و ۱۴۲ قطعه به منظور تغییر کاربری از واحد پرورش بوقلمون گوشتی به ظرفیت ۱۸ هزار قطعه انجام شده است.

تقی زاده از تغییر کاربری واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت بالغ بر ۱۷ هزار به ۳۰ هزار قطعه را از اقدامات شاخص حوزه دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: همچنین مجوز تغییر کاربری واحد پرورش نیمچه بومی از ۱۰ هزار قطعه به ۱۹ هزار و ۱۲۵ قطعه نیز صادر شده است.

وی نوسازی و بهسازی واحدهای پرورش دام در اردبیل را از دیگر اولویت‌های سازمان در راستای افزایش بهره وری و تولید دانست و اظهار کرد: در سال گذشته یک مورد مجوز بهسازی و نوسازی واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه، سه مورد مجوز بهسازی و نوسازی واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۹۲ هزار قطعه و یک مورد مجوز بهسازی و نوسازی واحد گوساله پرواری به ظرفیت ۲۰۰ رأس صادر شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر