به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام‌الله صفری پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس در اردبیل اظهار کرد: این تجهیزات و امکانات به ارزش ۳۸ میلیارد تومان برای مدارس مناطق روستایی توزیع شد تا در آستانه سال تحصیلی این مدارس در تجهیزات و امکانات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام‌الله صفری پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس در اردبیل اظهار کرد: این تجهیزات و امکانات به ارزش ۳۸ میلیارد تومان برای مدارس مناطق روستایی توزیع شد تا در آستانه سال تحصیلی این مدارس در تجهیزات و امکانات مناسب بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: تلاش جدی ما بر حمایت از مدارس دولتی و تقویت مدارس مناطق محروم، عشایری و آسیب‌پذیر به ویژه مدارس شبانه‌روزی است که در ماه‌های گذشته نیز نسبت به تجهیز این فضاهای آموزشی اقدامی مناسب انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش تنها رویکرد ما تجهیز امکانات و وسایل فیزیکی نیست بلکه سعی ما بر این است تا برای ارتقای کیفی آموزش و پرورش، توزیع نیروی انسانی را نیز به شکل مناسب انجام دهیم تا در مناطق محروم معلمان با تجربه و تحصیل کرده ما بتوانند خدمات آموزشی مطلوبی را ارائه کنند.

صفری افزود: در همین زمینه در سازماندهی نیروی انسانی تلاش کردیم تا معلمان ۱۲ ساعت در مدارس خاص تدریس کرده و مابقی ساعات تدریس خود را در مدارس دولتی و مناطق محروم اختصاص دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در آستانه سال تحصیلی در کنار توزیع نیروی انسانی و کلاس‌بندی، صدور مجوز تدریس معلمان نیز انجام شده تا مشکلی در این زمینه شاهد نباشیم.

صفری اضافه کرد: دولت سیزدهم با نگاه عادلانه در حوزه آموزش و پرورش سعی دارد تا در کنار توزیع امکانات و تجهیزات، از ظرفیت نیروی انسانی نیز به شکل مناسب استفاده کرده و شرایط بهتری را در فرآیند آموزشی و تربیتی ایجاد کند.

وی بیان کرد: تجهیزات هنرستانی برای رشته‌های برق خودرو و تعمیرات پکیچ خریداری شده که در بین هنرستان‌ها توزیع خواهد شد.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۱۰۰ دستگاه کامپیوتر و بیش از ۳۰ دستگاه کپی جدید برای مدارس به ویژه مدارس تازه تأسیس خریداری شده که انتظار می‌رود تا مهرماه توزیع این امکانات را نیز به همراه ۷۵ دستگاه چاپگر و سایر تجهیزات و امکانات شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: وایت‌برد و بسته‌های آموزشی نیز برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی خریداری شده که در مناطق و نواحی مختلف توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تا آغاز سال تحصیلی با همت نوسازی مدارس ۲۷ واحد آموزشی نیز در قالب ۱۰۲ کلاس درس آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر