به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، صمد نوتاش عصر چهارشنبه در جریان برگزاری دوره آموزشی درجه یک داوری فوتبال در اردبیل اظهار کرد: ۲۰ داور برجسته استان‌های اردبیل و زنجان در این دوره شرکت کردند تا بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی موفق به دریافت گواهینامه درجه یک داوری فوتبال در سطح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، صمد نوتاش عصر چهارشنبه در جریان برگزاری دوره آموزشی درجه یک داوری فوتبال در اردبیل اظهار کرد: ۲۰ داور برجسته استان‌های اردبیل و زنجان در این دوره شرکت کردند تا بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی موفق به دریافت گواهینامه درجه یک داوری فوتبال در سطح ملی شوند.

وی تصریح کرد: با دریافت این مدرک داوران می‌توانند در مسابقات استانی و کشوری سوت زده و با توانمندی بیشتر در این عرصه حضوری قدرتمندانه داشته باشند.

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل گفت: هیأت فوتبال استان به صورت مستمر با همکاری فدراسیون برگزاری دوره‌های آموزشی را برای داوران و مربیان در نظر گرفته تا دانش آنها با حضور اساتید برجسته کشوری ارتقا یافته و زمینه داوری و مربیگری شایسته‌ای را در سطوح مختلف فوتبال داشته باشند.

نوتاش افزود: هدف اصلی این است تا داوران و مربیان با حضور در این دوره‌ها، دانش و علم خود را به روز کرده و توانمندی خود را برای حضور در رویدادهای مختلف ورزشی نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری کلاس داوری درجه یک، برای داوران فوتسال و فوتبال دوره آموزشی و درجه سه نیز برگزار می‌شود تا تعداد بیشتری از علاقه‌مندان در این استان بتوانند توانمندی خود را ارتقا دهند.

نوتاش اضافه کرد: به اذعان داوران مجرب کشورمان ورود اصلی به این حوزه داشتن فیزیک بدنی مناسب است که قطعاً داوران توانمند در این حوزه می‌توانند به شرایط مطلوب‌تری دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: ما امسال حضورتیم آینده سازان را در لیگ دسته ۲ و شهرداری اردبیل را در لیگ دسته سه تجربه می‌کنیم و امیدواریم با کسب نتایج مناسب این تیم‌ها بتوانند نماینده شایسته‌ای برای این استان باشند.

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل یادآور شد: ما به صورت منظم مسابقات لیگ استان استانی را در فوتبال و فوتسال برگزار می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا بهترین تیم‌ها و شایسته‌ترین آنها در سطح کشور بتوانند برای این استان افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر