به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلیم‌الله وثوقی ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی اردبیل با اشاره به آمادگی راهداری استان اردبیل برای جابجایی زائران اربعین حسینی اظهار کرد: سفر اربعین در کشور ما به یک موضوع ملی و جهانی تبدیل شده و استان اردبیل نیز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلیم‌الله وثوقی ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی اردبیل با اشاره به آمادگی راهداری استان اردبیل برای جابجایی زائران اربعین حسینی اظهار کرد: سفر اربعین در کشور ما به یک موضوع ملی و جهانی تبدیل شده و استان اردبیل نیز در کشور جز استان‌های سرآمد در بحث اربعین است.

وی با بیان اینکه طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی از ۲۷ مرداد ماه آغاز شده و تا ۲۵ شهریور ادامه دارد، گفت: بالای ۹۰ درصد حمل و نقل در کشور به صورت زمینی و با اتوبوس انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در این خصوص کمیته حمل و نقل تشکیل هماهنگی‌های لازم انجام شده است و باید جابجایی زائران بدون هیچ‌گونه دغدغه انجام شود و بتوانیم به نحو احسن در خدمت زائران امام حسین (ع) باشیم.

وثوقی جابجایی زائران اربعین حسینی را توسط ۶ مرز کشور یادآور شد و بیان کرد: پیش‌بینی شده امسال حدود ۴ میلیون زائر به کشور عراق سفر کنند که تمهیدات لازم برای جابجایی این زائران در مرزها انجام شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل نرخ بلیط‌های اتوبوس ۲۵ نفر را ۸۴۴ هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۲ نفر را ۷۱۰ هزار تومان و اتوبوس‌های ۴۴ نفری را ۵۷۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: از ۲۸ مرداد ماه همکاران راهداری استان اردبیل در پایانه برکت مهران مستقر و با تمام امکانات در خدمت زائران خواهند بود.

برنامه‌ریزی برای توسعه پارکینگ‌های راهداری در مرز

وی از فعالیت ۲۷۰ دستگاه اتوبوس در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ۳ هزار میلیارد تومان برای توسعه پارکینگ‌ها توسط سازمان راهداری در مرز هزینه شده است تا زائران مشکلی نداشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه از آغاز طرح اربعین سفرهای خارج از اربعین خصوصاً سفر به مشهد مقدس محدود خواهد شد، ادامه داد: از مردم استان درخواست داریم سفرهای غیرضروری خود را به بعد از اربعین موکول کنند تا بتوانیم با تمام قوا در خدمت عشاق امام حسین (ع) باشیم.

وی گفت: در ایام اربعین صورت وضعیت دربستی نخواهیم داشت مگر برای سفرهای راهیان نور و همچنین دوربین‌های نظارت تصویری نیز در مناطق مختلف استان فعال هستند تا سرعت و تخلفات اتوبوس‌ها را رصد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم و زائران خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد راننده و ناوگان یا در صورت مشکل برای بازگشت به استان، به نمایندگی راهداری مستقر در مرز مراجعه کنند تا به صورت آنلاین و در لحظه به شکایت‌ها رسیدگی شود.

وثوقی بیان کرد: طبق سنوات گذشته امسال نیز رانندگان مؤمن و معتقد استان اعلام آمادگی کرده‌اند تا از کامیون و ناوگان‌های آنها برای راه اندازی موکب‌ها و جابجایی کالا استفاده شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر