داود شایقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با گذشت سه ماه از سال مالی ۱۴۰۱ تلاش کردیم تا یک هزار و ۴۵ میلیارد تومان منابع از محل سفر رئیس جمهور دریافت کنیم تا پروژه های زیربنایی استان به ویژه راه آهن و بزرگراه ها توسعه و شتاب بیشتری بگیرند. وی از […]

داود شایقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با گذشت سه ماه از سال مالی ۱۴۰۱ تلاش کردیم تا یک هزار و ۴۵ میلیارد تومان منابع از محل سفر رئیس جمهور دریافت کنیم تا پروژه های زیربنایی استان به ویژه راه آهن و بزرگراه ها توسعه و شتاب بیشتری بگیرند.

وی از تلاش برای اخذ ماده ۲۳ و ردیف اعتبارات ملی برای دو پروژه استانی خبر داد و خاطرنشان کرد: راه آهن اردبیل – میانه و تونل اسالم – خلخال از جمله این پروژه هاست که در قانون بودجه سال آینده باید از منابع ملی بهره مند شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با قدردانی از مدیریت راه و شهرسازی استان اردبیل در پیگیری برای جذب اعتبارات ملی با هدف توسعه بزرگراه ها بیان کرد: توسعه بزرگراه های استان اردبیل سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشته در حالی که با بهره گیری از ظرفیت های قانونی بودجه این رقم پنج برابر افزایش یافت و به رقم ۷۵۰ میلیارد تومان رسید.

شایقی تصریح کرد: با افزایش این منابع و اعتبارات در سال جاری شاهد افتتاح ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان بودیم تا تردد ایمنی را در جاده ها و محورهای مواصلاتی شاهد باشیم.

تلاش برای جذب ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع از محل تهاتر نفت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: بخشی از اعتبارات استان اسناد خزانه است که هزینه کرد آن با یک سوم ارزش واقعی انجام می شود و ما تنها با تکیه بر منابع محدود سالانه می توانیم پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

شایقی تهاتر نفت را ظرفیت خوب برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: در نشست های مکرری که در تهران و در سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی داشتیم تلاش مان بر بهره گیری از ظرفیت ماده ۵۶ و تهاتر نفت است تا پروژه های مهم و زیربنایی استان به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد کردیم ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع از محل تهاتر نفتی استان اختصاص یابد تا سرعت اجرای پروژه ها را بیش از گذشته شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: با جذب این منابع می توانیم در تکمیل پروژه های نیمه تمام از تورم سبقت گرفته و شاهد به سرانجام رسیدن پروژه های متعدد باشیم وگرنه با منابع محدود سالانه نمی توان این طرح ها را به سرانجام رساند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار