به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در روزهای پایانی سال اهالی اردبیل از تغییر ناگهانی شماره تلفن ثابت خود از سوی مخابرات گله‌مند بوده و خواستار توضیح مدیران مخابرات اردبیل در این حوزه شدند. با اجرایی شدن شبکه فیبر نوری در روزهای اخیر تلفن ثابت برخی از ساکنان شهر اردبیل به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در روزهای پایانی سال اهالی اردبیل از تغییر ناگهانی شماره تلفن ثابت خود از سوی مخابرات گله‌مند بوده و خواستار توضیح مدیران مخابرات اردبیل در این حوزه شدند.

با اجرایی شدن شبکه فیبر نوری در روزهای اخیر تلفن ثابت برخی از ساکنان شهر اردبیل به یکباره تغییر پیدا کرده در حالی که تلفن گویای اعلام شده از مخابرات در این زمینه پاسخگوی مردم نبوده و هموطنان در پیدا کردن شماره جدید خود با مشکلاتی جدی روبه‌رو شدند.

در این زمینه برای پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های مردم به سراغ مدیرعامل شرکت مخابرات اردبیل رفتیم تا ماجرا و جزئیات را از زبان او برای مردم انتقال دهیم.

بهمن اسمعیل زاده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: توسعه شبکه و بالا بردن قدرت پایداری انتقال داده‌ها برای ما بسیار مهم بود و از چند ماه پیش این روند آغاز شده که نتایج آن را در عرصه انتخابات و پایداری شبکه مخابراتی در سطح استان شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: هر جراحی شروع شده با برخی خونریزی‌ها و آسیب‌هایی همراه است و همکاران ما تلاش کردند تا در کوتاهترین زمان شبکه مخابراتی استان را به ویژه در شهر اردبیل از کابل مسی به فیبر نوری انتقال دهند تا پایداری شبکه و قدرت انتقال داده‌ها بیشتر باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال در این زمینه اقدامات خوبی در مناطق مختلف استان آغاز شده ولی سعی کردیم ازطریق ارسال پیامک و رسانه‌ها در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده و از هموطنان بخواهیم در صورت تغییرات در شبکه ارتباطی تلفن ثابت خود از طریق سامانه ۲۰۲۰ یا شماره تلفن ۳۳۳۶۹۹۹۵ تماس گرفته و شماره تلفن جدید خود را در بستر فیبر نوری دریافت کنند.

اسمعیل زاده افزود: همکاران ما پاسخگوی مردم از طریق تماس‌های تلفنی بوده و انتقال مکالمه‌ها نیز به صورت اتوماتیک در بستر فیبر نوری برای هموطنان انجام می شود تا به تدریج با شماره جدیدهای ارسال شده، امکان برقراری تماس از طریق تلفن ثابت فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کابل مسی برای خطوط زیر سه کیلومتر پاسخگو نبود، ما در مناطق مختلف استان توسعه فیبر نوری را با ارتقای پهنای باند بسیار قدرتمند آغاز کردیم و امیدواریم با این تغییراتی که در شبکه تلفن ثابت انجام می‌شود هموطنان بتوانند حتی در سرعت اینترنت خود با تغییرات ملموس روبه‌رو باشند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل بیان کرد: تاکنون ۱۳۰ کافوی نوری در سطح استان اجرایی شده و بیش از ۴۵ درصد کارها در بسترسازی فیبر نوری به انجام رسیده و هموطنان می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر