به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر سه‌شنبه در سفر به پارس‌آباد و دیدارهای مردمی در این شهر اظهار کرد: اردبیل و مغان از یک خانواده هستند و اردبیل ییلاق مغان و مغان نیز قشلاق اردبیل است و همیشه در اتفاق نظر و وحدت و همگرایی مردمان این سرزمین بی‌نظیر هستند. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر سه‌شنبه در سفر به پارس‌آباد و دیدارهای مردمی در این شهر اظهار کرد: اردبیل و مغان از یک خانواده هستند و اردبیل ییلاق مغان و مغان نیز قشلاق اردبیل است و همیشه در اتفاق نظر و وحدت و همگرایی مردمان این سرزمین بی‌نظیر هستند.

وی دفاع همه‌جانبه از حق و حقوق جامعه عشایری مغان را در سال‌های اخیر یادآور شد و تصریح کرد: تلاش کردیم تا حکم حاشیه‌نشینان کشت و صنعت مغان را با رویکرد حمایت از عشایر منطقه دریافت کنیم و در همه جوامع بنده سعی کردم تا از حق و حقوق مردم غیرتمند مغان به ویژه جامعه عشایری حمایت کنم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتقاد از برخی افراد که به دنبال ایجاد تفرقه در بین مرکز استان و شهرستان‌ها هستند، گفت: در همه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به ویژه ایجاد منطقه آزاد تجاری تاکید ما بر نگاه منسجم به همه مناطق استان بوده و همواره سعی کردیم تا از ظرفیت مناطق بی‌نظیر و شایسته همچون بیله‌سوار، پارس‌آباد، اصلاندوز، گرمی، مشگین و سایر شهرستان‌ها به شایستگی دفاع کنیم.

آیت‌الله عاملی حمایت از مرزداران غیور این دیار شرافتمندانه را یادآور شد و افزود: مردم این دیار به وفاداری، عشق به اهل بیت و ولایت شهره هستند و ما نیز در همه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها از مسئولان استانی و مدیران توانمند خواسته‌ایم تا توزیع منابع را به شکل عادلانه و صحیح در بین مناطق انجام دهند.

وی جوانان مؤمن و آراسته به شایستگی‌های اخلاقی این منطقه را در برگزاری رویدادهای مختلف ملی و مذهبی یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کنار امام جمعه پرتلاش پارس‌آباد، جوانان این دیار سعی کردند تا همه ساله با برگزاری نمایشگاه یاس کبود در ایام فاطمیه عشق و ارادت خود را به بی‌بی دو عالم نشان دهند.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مردم این دیار در کنار همه خصوصیات و ویژگی‌های برجسته به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و محبت و صفا و صمیمیت آراسته هستند و قطعاً چنین ویژگی‌هایی می‌تواند این دیار را در عرصه‌های مختلف ممتاز و شایسته نشان دهد.

وی به ایام سوگواری فاطمیه و بزرگداشت بزرگ بانوی اسلام اشاره کرد و ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) ویژگی‌ها و خصایص ممتازی دارد که امروز زنان و مردان ما باید به آن آراسته باشند تا ما بتوانیم رهروان حقیقی در مکتب اهل بیت باشیم.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: در گرامیداشت ایام فاطمیه برنامه‌های متنوعی در سطح استان در حال انجام است که این برنامه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز حضور پرشور جوانان برای تهذیب نفس و اخلاق باشد.

در سفر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به پارس‌آباد در کنار تجلیل از خیرین و شخصیت‌های فرهنگی و برجسته شهرستان پارس‌آباد، نشست‌های مختلف با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و احیای این فریضه الهی برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع