به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، هاشم علایی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد تومان و با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب از محل مصوبات سفر دولت سیزدهم به استان در حال احداث […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، هاشم علایی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد تومان و با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب از محل مصوبات سفر دولت سیزدهم به استان در حال احداث بوده و همزمان با سفر دوم هیئت دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به آماده‌سازی و اجرای معابر توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم با تأمین زیرساخت‌های لازم تا پایان سال واحدهای تولیدی و صنعتی به متقاضی واجد شرایط واگذار شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۵ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان غیرفعال است، گفت: همچنین بیش از ۸۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند و برای فعالیت مجدد واحدهای راکد نیز برنامه‌ ریزی شده است.

علایی بیان کرد: در تلاش هستیم تا به همت دولت شائبه‌های احتمالی در حوزه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به صفر برسد و تمام واگذاری‌های زمین به افراد حقیقی و حقوقی دارای شرایط از طریق سامانه‌ای سرویس انجام خواهد شد.

فعال بودن ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در اردبیل

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در اختیار نواحی و شهرک‌های صنعتی استان اردبیل قرار گرفته که ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال بوده و برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل عارضه‌یابی واحدهای شهرک صنعتی را یادآور شد و افزود: عارضه‌یابی از واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و ارائه گزارش به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جز وظایف ذاتی شهرک‌های صنعتی بوده که در ۳ ماهه نخست امسال ۵ واحد راکد عارضه‌یابی شده است.

علایی به طراحی و اجرای شبکه برق شهرک صنعتی اردبیل اشاره کرد و گفت: طراحی و اجرای شبکه برق با ظرفیت ۴۰ مگاوات با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار همزمان با هفته دولت یا سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد که ۳۰ درصد این اعتبار از سوی شهرک‌های صنعتی، ۳۰ درصد سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان و ۴۰ درصد نیز شرکت برق استان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به حمایت شهرک‌های صنعتی از شرکت‌های دانش بنیان، افزود: هزینه آموزش کارکنان شرکت‌های دانش بنیان از سوی شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود و علاوه بر آن در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی هم از شرکت‌های دانش بنیان حمایت بیشتری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه بخشی از مالیات بر ارزش افزوده پرداختی واحدهای صنعتی اردبیل برای آبادانی شهرک‌های صنعتی استان اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: خرید و فروش و نقل انتقال زمین شهرک‌های صنعتی در دفاتر مشاورین املاک غیرقانونی بوده و دارای اعتبار در شرکت شهرک‌های صنعتی نمی‌باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر