نماینده ولی فقیه دربنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: امروزه لزوم ترویج«جهاد تبیین» درکشور ضروری است زیرا دشمنان نظام اسلامی به صورت شبانه‌روزی مشغول القای ناامیدی و یأس در جامعه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری ظهر شنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم ویژه همسران شهدا و جانبازان اردبیل اظهار کرد: امروزه لزوم ترویج «جهاد تبیین» در کشور ضروری است زیرا نظام اسلامی به صورت شبانه‌روزی مشغول القای ناامیدی و یأس در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه مسئولان و عالمان در ایران اسلامی وظیفه دارند امید به آینده را در دل مردم زنده کنند، افزود: نقشه دشمن دین‌زدایی و تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است که ما باید با ترویج فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر، جوانان خود را در برابر هجمه فرهنگی غرب مصون کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم تدبّر در آیات قرآن کریم بیان کرد: با توجه و تدبّر در آیات قرآن کریم به این نتیجه می‌رسیم که انسان برای سیر مراحل رشد معنوی خود، بایستی ابتدا از نفسانیات و تعلقات دنیوی دست بکشد و در مرحله بعد، با تزکیه نفس و رهایی از قید و بند هوس‌ها، به مرحله سعادت و رستگاری برسد.

حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه ارزش‌های اسلامی از جمله عفاف و حجاب، به منزله‌ی سنگر فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دشمن امروزه با شعارهای واهی و به ظاهر زیبا، سعی در شکستن سنگر ارزش‌های اسلامی دارد و با انواع توطئه‌ها و ایجاد اغتشاشات و بی‌نظمی‌ها و سو استفاده از احساسات جوانان، قصد کمرنگ کردن ارزش‌هایی همچون عفاف و حجاب و حیا در جامعه اسلامی را دارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور ایران اسلامی هرگز اجازه نخواهند داد توطئه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب عملی شود.

داور نوری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از صبر و پایداری و فداکاری همسران شهدا و جانبازان گفت: انسان برای اینکه بتواند همواره در صراط مستقیم قدم بردارد، نیاز به تدبر در آیات قرآن کریم دارد تا انوار قرآنی در زندگی او جلوه‌گر شود.

انتهای پیام/