به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی محمدیان اردی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترخیص ۳۴۳ دانش‌آموز بستری شده از بیمارستان‌های اردبیل که پیش از ظهر امروز در ۱۱ مدرسه دخترانه اردبیل، با علائم مسمومیت به مراکز درمانی اردبیل منتقل شده بودند، از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه آغاز شده است. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی محمدیان اردی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترخیص ۳۴۳ دانش‌آموز بستری شده از بیمارستان‌های اردبیل که پیش از ظهر امروز در ۱۱ مدرسه دخترانه اردبیل، با علائم مسمومیت به مراکز درمانی اردبیل منتقل شده بودند، از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نخستین تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ از مدرسه در ساعت ۱۰:۰۱ دقیقه بود که گزارش مسمومیت ۸ مدرسه دخترانه اعلام شد، افزود: در این مدارس متأسفانه دانش‌آموزان بوی گاز یا مشابه آن را احساس کرده و با علائم مشکوک تنفسی به متولیان آموزشی شکایت خود را ارائه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: تعدادی از این دانش‌آموز با آمبولانس اورژانس از مدارس به مراکز درمانی اردبیل منتقل شدند و تعدادی هم از خانه‌های خود به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که حال عمومی ۹۵ درصد دانش آموزان بستری شده خوب است و ۵ درصد بستری شدگان این حادثه علائم بیشتری از مسمومیت داشتند که همه آن‌ها تحت نظر هستند.

محمدیان اردی خاطرنشان کرد: در پی این حادثه همه مراکز درمانی استان به حالت آماده‌باش در آمده و در شهر اردبیل همه بیمارستان‌ها به دانش آموزان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر