سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های سینوپتیکی و آخرین تصویر ماهواره هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی همچنان تا صبح فردا در استان ادامه خواهد شد. وی به تغییرات آب و هوایی استان در مناطق نوار شرقی و مرکزی […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های سینوپتیکی و آخرین تصویر ماهواره هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی همچنان تا صبح فردا در استان ادامه خواهد شد.

وی به تغییرات آب و هوایی استان در مناطق نوار شرقی و مرکزی استان اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعته آینده آسمان استان ابری و مه آلود بوده و در برخی مناطق بارش باران انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل جوی استان را در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری پایدار اعلام کرد و گفت: در برخی ساعات با تغییر شرایط محلی و وجود رطوبت خزری در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و به ویژه نواحی منتهی به کوهستان سبلان بارش پراکنده باران احتمال می‌رود.

محمدی از افزایش تدریجی دما در هفته جاری خبر داد و افزود: طی دو روز آینده آسمان استان صاف تا نیمه ابری و به دلیل جنوبی شدن وزش باد دمای هوا در طول روزها افزایش می‌یابد.

وی به ورود سامانه جدید بارشی به استان از روز چهارشنبه نیز اشاره کرد و ادامه داد: مجدداً از بعدازظهر چهارشنبه تا پایان هفته با فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق استان بارش باران و در ارتفاعات بارش باران و برف نیز پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به تشریح کمینه و بیشینه دمای رخداده در استان در ۲۴ ساعته گذشته پرداخت و گفت: سردترین نقطه در استان مربوط به شهرستان خلخال با دمای ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بیش‌ترین دما در شهرستان پارس آباد با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسید.

انتهای پیام/

منبع