به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در نشست با جمعی از فعالان حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی و گردشگری در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته برای احداث پست دوم برق منابع خوبی جذب استان شد تا زمینه تأمین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی فراهم آید. وی تصریح کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در نشست با جمعی از فعالان حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی و گردشگری در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته برای احداث پست دوم برق منابع خوبی جذب استان شد تا زمینه تأمین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی فراهم آید.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور و سایر منابع برای تکمیل این پست ۶۳ کیلوولت اختصاص یافت تا مراحل اجرایی آن را شاهد باشیم که این مجموعه زیرساختی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر تأمین برق، گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی نیز تأمین شده و از محل اجرای خط دوم انتقال گاز به استان، برای شمال استان نیز تأمین گاز را شاهد خواهیم بود.

عاملی از بهره‌برداری بزرگترین مجموعه سرم‌سازی خصوصی کشور در اردبیل خبر داد و افزود: امیدواریم این مجموعه تولیدی بستر اشتغال مناسب را برای جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار استان فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز بهره‌برداران از این مجموعه در ماه‌های آینده با ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵۰ نفر فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.

عاملی اضافه کرد: در کنار حمایت از واحدهای نیمه‌تمام و یا راکد در استان، تلاش بر این است تا طرح‌های توسعه‌ای نیز در بخش‌های مختلف به سرانجام رسیده و فرصت اشتغال و رشد تولید بیشتر مهیا شود.

وی از تولید کشنده‌ها توسط مجموعه خودروسازی اردبیل خبر داد و بیان کرد: در کنار تولید مینی‌بوس و عقد قرارداد با وزارت کشور برای تأمین نیاز آنها، تولید کشنده‌ها در این مجموعه مورد حمایت جدی است.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با انعقاد قراردادی که میان مجموعه خودروسازی اردبیل و مجموعه‌های مهم تولیدی در کشور رخ داده، انتظار می‌رود تولید کشنده‌ها را برای کامیون‌ها در این مجموعه مهم و اثرگذار شاهد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تمام تلاش ما در سال «مهار تورم و رشد تولید» بر این است تا در کنار بهبود معیشت مردم، فرصت حمایت از سرمایه‌گذاران به نحوی فراهم آید تا بخش عظیمی از اهداف تولیدی و اقتصادی استان شکل بگیرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر