معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های جامعه روحانیت و مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان تبیین و تلاش برای تحکیم بنیان خانواده‌هاست.

به گزارش آذرمغان، حجت‌الاسلام سید محسن محسنی صبح شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در گرمی اظهار کرد: نقش جامعه روحانیت و مبلغان دینی در جامعه امروزی بیش از هر برهه دیگری نمود می‌یابد به طوری که باید از ظرفیت‌های مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت به خوبی در راستای تحکیم پایه‌های جامعه که مهم‌ترین آن کانون گرم خانواده‌هاست بهره‌مند شد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب بنیان خانواده و نفوذ به باورهای اعتقادی مردم گفت: امروز دشمن از طریق فضای مجازی فرزندان را از کانون گرم خانواده جدا می‌کند که گاهی برخی تحقیق‌ها گزارش می‌دهند که اعضای خانواده در روز کمتر از ۱۵ دقیقه برای همدیگر وقت می‌گذارند و این یک زنگ خطر بزرگی برای جامعه آرمانی ماست.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان به تحول‌خواهی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: لازم است که روحانیت به ویژه مبلغان در مسیر تحول خواهی به گونه‌ای گام بردارند که رهبر معظم انقلاب تنها نمانند، چرا که امروز ایشان علم تحول خواهی را برافراشته اند و ما باید از آن حمایت کرده و در راستای تبیین آن تلاش داشته باشیم.

حجت الاسلام محسنی بیان کرد: اگر افراد جامعه ایمانی از ولی خدا جدا شوند استعدادهایشان شکوفا نخواهد شد، از این رو تنها راه رسیدن به مقام قرب الهی پیوند با اولیای الهی است، به بیان دیگر رشد استعدادهای انسان و تنها راه رسیدن به قرب الهی در گرو اتصال معنوی به ائمه معصومین (ع) و معیت با ولی خداوند است، از همین جهت مورد هجمه شیاطین قرار می‌گیرد.

وی همچنین به انتخابات پیش رو اشاره و اظهار کرد: با عنایت به اینکه انتخابات بسیار مهمی را در پیش رو داریم یکی از مصادیق معروف، حضور باشکوه، پرشور و حداکثری مردم در انتخابات است که باید این وظیفه سنگین را به خوبی به انجام برسانیم.

این مسئول عدم حضور در انتخابات را از مصادیق منکر دانست و افزود: تخلف از قوانین و مقررات انتخاباتی توسط نامزدها، دست‌اندرکاران اجرایی و نظارت از دیگر مصادیق منکر بوده که ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در این خصوص فعالیت تبیینی و روشنگری مناسب داشته باشد.

لزوم اجرای عدالت در اعمال محدودیت‌های کرونا / مراسم‌های قرآنی رمضان پابرجاست

حجت الاسلام بهاری، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی نیز در ادامه این همایش به تشریح برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب طرح «فصل بندگی» توسط هیئت‌های مذهبی و امامان محله و روستا در مساجد و خانه‌ها پرداخت و اظهار کرد: هر چند ما تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونای شهرستان هستیم ولی در ایام کرونایی همه مساجد باز و مراسم جز خوانی و تفسیر با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مبلغان در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، نقش بسزایی در مواسات و کمک‌های مومنانه، کمک به کادر درمانی بیمارستان‌ها و تدفین جان باختگان داشتند؛ رمضان امسال نیز امامان محله و دیگر روحانیون عزیز به صورت جهادی زمینه‌ای ایجاد کنند تا کمک‌های مومنانه و مواسات علوی گسترش یابد و مشکلات مردم سریع‌تر برطرف شود.

حجت الاسلام بهاری در پایان تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید حضور جدی و فعال نیز در فضای مجازی داشته باشند و به شبهات مختلف که از سوی دشمنان مطرح می‌شود پاسخ مناسب دهند.

انتهای پیام/

منبع