به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن مسلمی نائینی عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه گردهمایی معاونان پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی سراسر کشور در اردبیل اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در تلاش است تا با بهره گیری از ظرفیت بومی و منطقه‌ای استان‌ها فرصت توسعه و پیشرفت را برای مناطق مختلف کشور […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن مسلمی نائینی عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه گردهمایی معاونان پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی سراسر کشور در اردبیل اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در تلاش است تا با بهره گیری از ظرفیت بومی و منطقه‌ای استان‌ها فرصت توسعه و پیشرفت را برای مناطق مختلف کشور رقم بزند که قطعاً آشنایی با این ظرفیت‌ها می‌تواند فرصت تحولی خوبی را نیز به وجود آورد.

وی استان اردبیل را از استان‌های با ظرفیت بالا در ابعاد مختلف معرفی کرد و گفت: این استان از ظرفیت خوب گردشگری، صنعتی، کشاورزی و دامپروری برخوردار است و در همه این حوزه‌ها می‌توان با یک برنامه عملیاتی زمینه پیشرفت همه جانبه را مهیا کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: به دور از شعارزدگی باید در عرصه علم و فناوری‌های جدید ورود مناسبی را داشته باشیم تا به تناسب توانمندی‌های هر حوزه هدف گذاری ها مشخص و گام‌های جدی در این بخش برداشته شود.

مسلمی نائینی افزود: ما امروز در کشور با چالش‌های مختلفی روبه رو هستیم که جهاد دانشگاهی با بهره گیری از بنیه علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها می‌تواند برای هر یک از این چالش‌ها نسخه درمانی و شفابخشی را تجویز کند تا زمینه حل این مشکلات و برداشته شدن گام‌های جدی تر در مسیر توسعه پایدار را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاران ما در واحدهای پژوهشی و فناوری در اردبیل گرد هم آمدند تا رویکرد جدید جهاد دانشگاهی را که ایجاد شبکه‌های خدمات تخصصی است، مورد بررسی قرار دهند تا در قالب این شبکه‌ها به سراسر کشور و استان‌های مختلف خدمات تخصصی ارائه شده و گره‌ی از مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف برداشته شود.

مسلمی نائینی اضافه کرد: باید مدل‌هایی که در این حوزه ارائه می‌شود مبتنی بر فناوری‌های نوین و گره گشایی از مشکلات مردم در ابعاد معیشتی، اقتصادی، اشتغال و تقویت جبهه تولید باشد تا بتوان رضایتمندی مردم را فراهم کرد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف از صنعت گردشگری گرفته تا حوزه کشاورزی، صنعتی و فناوری‌های نوین سعی دارد تا به تناسب توان هر استان زمینه ارتقای نظام اقتصادی آنها را به شایستگی فراهم کند.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: در استان اردبیل نیز در ابعاد مختلف می‌توان کارهای زیربنایی را انجام داده و حرکت‌های مؤثری و مفیدی را به سرانجام رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، گردهمایی ۲ روزه معاونان پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار و شرکت کنندگان در قالب کارگاه‌های تخصصی سعی کردند تا بسترهای توسعه و پیشرفت کشور را در حوزه‌های مختلف با رویکرد پژوهش و فناوری‌های نوین بررسی کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر