حمید قویدل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، از آمادگی جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی زمستانی در استان اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان به تجهیزات انفرادی زمستانی مجهز شدند. وی با بیان اینکه نجاتگران و پرسنل جمعیت در آمادگی کامل هستند، گفت: […]

حمید قویدل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، از آمادگی جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی زمستانی در استان اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان به تجهیزات انفرادی زمستانی مجهز شدند.

وی با بیان اینکه نجاتگران و پرسنل جمعیت در آمادگی کامل هستند، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و سردسیر بودن اردبیل بارش برف و نزولات زودتر در این منطقه شروع شده است که ما طی برگزاری جلسات متعدد مجوز امدادرسانی زمستانی را از اول آذرماه فعال کرده‌ایم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: جمعیت هلال احمر مثل همیشه در آمادگی کامل به سر می‌برد و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری استان جهت کنترل و هماهنگی حوادث احتمالی در آماده باش است و به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

قویدل از فعالیت ۱۳ پایگاه ثابت در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: ۳ پایگاه سیار نیز در خلخال، اردبیل و مسیر مشگین‌شهر در حال فعالیت است که ۳ دستگاه آمبولانس در این پایگاه‌ها مستقر هستند و در صورت نیاز خودروی نجات نیز مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به تجهیز نیروهای گردنه الماس، حیران به البسه‌های زمستانی تصریح کرد: دستگاه‌های تعمیری با دعوت از سازمان امداد و نجات تمامی ست‌های نجات تعمیر و بازبینی شدند و آماده عملیات هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه امسال برای اولین بار پاسخگویی به حوادث در اردبیل اجرا می‌شود، گفت: در هر شیفت ۵ نفر به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و ۲ نفر نیز در این شعبه‌ها پاسخگوی تماس‌های ۱۱۲ هستند.

قویدل خاطر نشان کرد: ۱۰ شعبه فعال هلال‌احمر در استان وجود دارد که ۲۰ نفر در این شعبه‌ها در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر