اباذر همتی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: علما و روحانیون به ویژه امام جمعه شهرستان گرمی با تبیین و تشریح اهمیت زکات، آحاد مردم را به انجام این فریضه الهی دعوت کردند. وی از حضور معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی و رئیس زکات استان اردبیل قدردانی کرد […]

اباذر همتی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: علما و روحانیون به ویژه امام جمعه شهرستان گرمی با تبیین و تشریح اهمیت زکات، آحاد مردم را به انجام این فریضه الهی دعوت کردند.

وی از حضور معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی و رئیس زکات استان اردبیل قدردانی کرد و گفت: برگزاری این برنامه‌ها با نگاه علمی، فرهنگی و ترویجی بستر آگاهی بیشتر مردم را فراهم می‌آورد.

رئیس کمیته امداد شهرستان گرمی تصریح کرد: در این همایش تلاش کردیم تا در کنار امر تبلیغی و ترویجی زکات، از عاملان، زکات‌دهندگان و تلاشگران این عرصه تجلیل شایسته داشته باشیم.

همتی افزود: زکات فریضه‌ای واجب است که اگر به معنای واقعی در جامعه عملیاتی شود، حتی یک فقیر و نیازمند نیز باقی نخواهد ماند و همه افراد جامعه از نعمت‌های الهی بهره‌مند می‌شوند.

وی عمده مصارف زکات را بر اساس دستور شرع و دین اسلام رسیدگی به حال فقرا و مرمت معیشت آنها اعلام کرد و ادامه داد: پرداخت زکات نه تنها پاکی و طهارت روزی را به همراه دارد بلکه اسباب قرب الهی است.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهرستان گرمی به رغم شرایط خشکسالی و حادثه سیل کشاورزان، باغداران و دامداران در پرداخت زکات پیشقدم بوده و جمع‌آوری زکات واجب و مستحبی را در فصول مختلف شاهد هستیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان گرمی بیان کرد: امیدواریم با اتمام عملیات برداشت محصولات زراعی و باغی بعد از جمع‌بندی نهایی، میزان زکات پرداختی در این شهرستان اعلام شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر