به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رحیم مهردادی امروز در جلسه مدیران صنایع تبدیلی منطقه ۳ وزارت جهاد کشاورزی در شبستر اظهار کرد: سعی شده است جلسه مدیران صنایع تبدیلی منطقه ۳ وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان شبستر استان آذربایجان‌شرقی بازدید محور باشد تا مدیران با ظرفیت‌ها و مزیت‌های صنایع تبدیلی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رحیم مهردادی امروز در جلسه مدیران صنایع تبدیلی منطقه ۳ وزارت جهاد کشاورزی در شبستر اظهار کرد: سعی شده است جلسه مدیران صنایع تبدیلی منطقه ۳ وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان شبستر استان آذربایجان‌شرقی بازدید محور باشد تا مدیران با ظرفیت‌ها و مزیت‌های صنایع تبدیلی و غذایی استان آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تجارب استان‌های دیگر در زمینه صنایع تبدیلی خیلی می‌تواند مثمر ثمر باشد، افزود: شهرستان شبستر استان آذربایجان‌شرقی در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی دارای ظرفیت‌های زیادی است. شبستر در محصولات مختلف از جمله عسل، مرغ، تخم مرغ و … دارای کارخانجات بزرگی است، برندهای معروف و قدیمی صنایع غذایی نیز در این منطقه هست.

مهردادی بیان داشت: به همت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در شهرستان شبستر همانند کشاورزی قراردادی، می‌خواهیم تجارت قراردادی را عملیاتی کنیم. ورود و خروج نهاده دامی در استان ما تحت عنوان تجارت قراردادی خواهد بود که برای کل کشور می‌تواند الگو باشد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز گفت: این جلسه با هدف بررسی مسائل و مشکلاتی که در بخش صنایع تبدیلی است منعقد شده است تا این مسائل بعد از جمع بندی، از طریق وزارت جهاد کشاورزی یا مجلس شورای اسلامی حل شود.

فرامرز افشانی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید و توسعه صنایع تبدیلی باید راهکارهایی برای حل مسائل این بخش تدوین شود.

مشاور ارشد مدیرعامل کارخانه ارس پر بنیس نیز یادآور شد: شهرستان شبستر در حوزه صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات دارای ظرفیت‌های زیادی است و برندهای مختلف از جمله فرمند، آی سودا، سن ایچ، تکدانه، درنا، میهن، دومینو، شیرین عسل و… در این شهرستان فعالیت دارند.

نورالدین پورموسی قلی تصریح کرد: روزانه هزاران نفر نیروی کاری غیر بومی شهرستان برای کار کردن به این شهرستان سفر می‌کنند و در شهرک‌های صنعتی مختلف و کارخانجات صنایع غذایی و تبدیلی فعالیت می‌کنند.

وی متذکر شد: اهالی شهرستان شبستر در تهران نیز فعالیت اقتصادی گسترده‌ای دارند به‌طوریکه ۴ هزار و ۶۰۰ سوپرمارکت در تهران توسط اهالی شبستر مدیریت می‌شود.

پورموسی گفت: شرکت ارس پر بنیس متعلق به بیوک رسولوی بنیس است که به پدر کیک ایران معروف هستند کیک را به صورت صنعتی حدود ۵۳ سال پیش ایشان به همراه پدرشان و دوستشان برای اولین بار تولید کردند و با برندهای درنا، نیلو و بنیس و …عرضه کردند. حدود ۲۵۰۰ نفر در این مجموعه‌ها فعالیت دارند و در مجموعه ارس پر بنیس حدود یک هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر نیز در این جلسه ابراز کرد: شهرستان بستر دارای ۹ شهرک صنعتی بزرگ دارد. چهار روستا داریم از جمله بنیس، علی اکبرلو که خودشان شهرک صنعتی محسوب می‌شوند.

محرم آقایی به مساحت بخش کشاورزی شهرستان شبستر اشاره کرد و گفت: شبستر دارای ۲۵ هزار هکتار اراضی زراعی، ۱۲ هزار هکتار اراضی باغی دارد. بالغ بر ۱۱ هزار بهره بردار کشاورزی در این شهرستان فعالیت دارند.

وی اذعان داشت: شهرستان شبستر در زمینه زراعت، باغبانی، گلخانه و امور دام و طیور دارای ۲۰۰ هزار تن تولید سالانه است سالانه ۳۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان شبستر فرآوری می‌شود علاوه بر محصولات شهرستان شبستر از استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و جنوب محصولات کشاورزی وارد شده و فرآوری می‌شوند.

آقایی گفت: از ۸۲۰ واحد صنعتی که در شهرستان داریم، ۲۰۸ واحد مربوط به صنایع کشاورزی است. ۳۸ هزار نفر از خارج شهرستان شبستر در این شهرستان اشتغال دارند.

وی افزود: شهرستان شبستر در تخم مرغ دارای رتبه اول، در گوشت سفید دارای رتبه اول، در آلبالو، هلو و بادام دارای رتبه اول و در فرآوری دارای رتبه اول استان است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر