رحیم یونسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در تشریح عملکرد ۶ ماهه اول سال‌جاری آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار نفر دوره در آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش تولیدات برگزار شد. وی با بیان اینکه در مجموع ۸ هزار و […]

رحیم یونسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در تشریح عملکرد ۶ ماهه اول سال‌جاری آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار نفر دوره در آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش تولیدات برگزار شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۸ هزار و ۵۵۸ هزار نفر دوره در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۶ ماهه اول سال‌جاری شرکت کردند، بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستری برای تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در جهت جهش و رونق تولید و اشتغال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: توانمندسازی نیروی انسانی عامل اصلی بهره‌وری نیروی کار، کاهش ضایعات و افزایش تولیدات و در نهایت تحقق شعار مقام معظم رهبری است و آموزش‌های مراکز آموزشی این اداره کل با محوریت توانمندسازی نیروی کار استان با هدف تحقق اهداف یاد شده انجام می‌شود.

یونسی افزود: این اداره کل، آموزش‌های مهارتی را در ۲ بخش دولتی و غیردولتی با بهره‌گیری از مربیان مجرب و امکانات و تجهیزات کارگاهی، مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خوشه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۳ هزار و ۵۵۸ نفر دوره در بخش‌های دولتی مراکز ثابت شهری، ۲۱۱ نفر دوره دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویی با هدف مهارت‌افزایی، یک هزار و ۱۰۸ نفر دوره در بخش پادگان با هدف تفاهم نامه با نیروهای مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه، ۵۴۶ نفر دوره با هدف توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: همچنین یک هزار و ۳۲۶ نفر دوره در زندان برای کمک به بازگشت آنها به جامعه و ادامه زندگی سالم، ۵۱ نفر دوره در جامعه عشایری و ۱۱۴ نفر دوره برای مهارت آموزی در محیط کار واقعی و ۳۱۴ نفر دوره در سکونتگاه‌های غیررسمی از آموزش‌های رایگان مهارتی بهره‌مند شدند.

یونسی همچنین با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان گفت: با هدف توانمندسازی اقشار مختلف، عملکرد این آموزشگاه‌ها که تحت نظارت این اداره کل فعالیت می‌کنند در مدت ۶ ماهه اول امسال حدود ۵ هزار و ۱۰۴ نفر دوره بوده است.

انتهای پیام/

منبع