به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر عصر چهارشنبه در این مراسم اظهار کرد: مرحله نخست این ساماندهی شامل سفره‌خانه سنتی، موزه اسناد تاریخی، نمایشگاه صنایع دستی و قالیبافی است که به بهره‌برداری رسید. ایمانعلی ایمانی تصریح کرد: موزه تاریخ ۱۰۰ ساله مشگین‌شهر نیز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر عصر چهارشنبه در این مراسم اظهار کرد: مرحله نخست این ساماندهی شامل سفره‌خانه سنتی، موزه اسناد تاریخی، نمایشگاه صنایع دستی و قالیبافی است که به بهره‌برداری رسید.

ایمانعلی ایمانی تصریح کرد: موزه تاریخ ۱۰۰ ساله مشگین‌شهر نیز در این مجموعه راه‌اندازی شده تا اسناد و مدارک تاریخی شهر مشگین در معرض دید علاقه‌مندان، محققان و پژوهشگران قرار گیرد.

وی گفت: برای اجرای طرح‌های مرحله اول ساماندهی بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر ۴ میلیارد تومان با همراهی بخش خصوصی هزینه شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر افزود: قرار است مرحله بعدی تکمیل این مجموعه فرهنگی، هنری و تاریخی در سال‌جاری و سال‌های آینده انجام شود که از جمله این مجموعه‌ها می‌توان به افتتاح موزه باستان‌شناسی، تکمیل پارکینگ محوطه بقعه و مرمت خود بنای بقعه اشاره کرد.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تلاش ما بر این است تا این مجموعه در فصول گردشگری یکی از محورهای حضور گردشگران داخلی و خارجی باشد که در همین راستا طرح‌های ساماندهی بقعه شیخ حیدر در مشگین‌شهر به سرعت اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار بهره‌برداری از مرحله نخست ساماندهی بقعه شیخ حیدر، با همکاری ورزش و جوانان در مشگین‌شهر جشنواره بازی‌های بومی، محلی و ورزش‌های رزمی نیز در محوطه بقعه شیخ حیدر برگزار شد تا فضایی متفاوت برای خانواده‌ها به وجود آید.

ایمانی بیان کرد: بقعه شیخ حیدر در قلب شهر مشگین‌شهر قرار دارد و در سال ۱۳۱۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر ادامه داد: امیدواریم با مهیا کردن چنین مجموعه‌های تاریخی در فصول گردشگری، میزبان گردشگران متعدد از کشورمان و سایر مناطق باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر